Ga naar inhoud

Konijnen apart zetten (rijden)?


Koos

Aanbevolen berichten

Ik heb een voedster en een ram, ze zijn nu 14 weken. De ram zit nu sinds een week af en toe op het vrouwtje (alleen als ze los in de tuin mogen lopen)

Het duurt altijd 1 seconde, het vrouwtje moet er niks van weten en loopt elke keer weg, echt 'rijden' is het dus niet, volgens mij is er niks gebeurd.

Nu kan de ram pas met 5 á 6 maanden worden gecastreerd, tot die tijd apart zetten zei de dierenarts. Nu heb ik de ram even los binnen, maar hij hijgt snel, zit elke keer bij de achterdeur, je ziet echt dat ie zn vriendinnetje mist..

Wie heeft hier ervaring mee? Worden ze niet gestrest? Ze moeten dan dik een maand apart..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop van harte dat je nog op tijd was met het scheiden. Ik snap niet dat je het risico neemt om ze zo lang samen te houden. Dikke kans dat de ram vrichtbaar is en je voedster kan op deze leeftijd ook al vruchtbaar zijn. Je zult ze nu echt helemaal moeten scheiden. 1 seconde is al voldonde voor veel ellende. Je voedster is veel te jong voor een nest en de kans is groot dat jongen en zij zelf het niet zouden overleven.

Ja, alleen is sneu. Maar een konijn dat te jong drachtig is, is nog veel erger.

Er zijn genoeg dierenartsen die al bij 4 maanden castreren. Je kunt dus even rond vragen en het wat sneller laten doen. Daarna moeten de konijnen nog twee weken gescheiden blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .