Ga naar inhoud

voedster van 10 maanden sproeit ?


louloumolly

Aanbevolen berichten

hoi ik heb een voedster van 10 maanden jong ( niet-gesterliseerd ): Molly en een gecastereerde ram van 2 jaar : Loulou samen ze zijn sinds februari gekoppeld zij was toen 3 maanden oud. Ik heb Loulou nooit zien sproeien ook niet voor die gecastereerd werd hij was toen 1,5 jaar oud ongeveer. Molly sproeit sinds zondag een beetje ze deed dit al eerder op Loulou en op de muren. Ik was bezorgd dat er iets anders was want ze zitten op krantenpapier ( werkt prima voor hun ) en een inimini spettertje van sproeien word meteen een druppel, ik dacht dus aan iets anders maar toen ik had ik haar donderdagnacht tot vrijdagochtend ( 10 uur lang binnen ) om haar in de gaten te houden. Die 10 uur lang helemaal niks alleen een grote plas ( geel ), in het buitenhok had er nua l wel iets gelegen. ze eet/at drinkt/dronk ook normaal. Op het moment dat ik haar terugzette bij Loulou ging ze dominat doen en sprong ze een soort van en liet ze druppels achter daarnaast rijdt ze nu ook erg vaak op hem. Er liggen dus van die druppels ( spetters ) en op de muur wit. Voedsters kunnen vaak niet zo hoog sproeien als rammen zij dus ook niet. Meestal op de vloer en af en toe ( is al weer een tijdje geleden op Loulou ) ze loopt ook hoog met haar staart en laat keutels achter op haar favo plekjes ik weet zelf dus denk ik wel met zekerheid te zeggen dat ze aan het sproeien is, Sorry voor dit lange verhaal maar heeft er iemand anders ervaring met voedsters die best veel sproeien ?

aangepast door louloumolly
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei snuffie en ik:

Ja mijn voedster van 2 jaar sproeit erop los. Het kan helpen om je voedster te castreren maar dat help niet altijd.

ik denk er zelf ook weleens overna het sproeien is niet zo'n heel groot probleem alleen ik was me wel helemaal rotgeschrokken met die spetters ik dacht dat ze urine lekte ofzo..... Maar dat is het dus niet, maar ik vind de operatie ook een groot risico niet opereren is meschien nog wel groter maar ik twijfel zo.... Heb jij je voedster laten stereliseren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne sproeide ook.
Is gecasteerd en doet het soms nog! Dus het is geen garantie dat het helpt.
Maar ik heb ze wel alle 2 laten castreren omdat ik geen baarmoederproblemen wil hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

De mijne sproeide ook.
Is gecasteerd en doet het soms nog! Dus het is geen garantie dat het helpt.
Maar ik heb ze wel alle 2 laten castreren omdat ik geen baarmoederproblemen wil hebben!

ja ik denk er ook soms overna de mijne sproeit nu al een hele week dus ik hoop wel dat het minder word. Zolang ze maar niet op mij sproeit en niet teveel op Loulou dat vind ik zo ranzig haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei snuffie en ik:

Snuffie heeft mij al eens onder gesproeid :-#. En ze sproeide het nachthok van haar vorige hok altijd vol. Maar sinds ze in haar nieuwe hok zit sproeit ze precies minder.

het word al iets minder. De mijne doet het alleen op sommige plekjes in har shuilhokje zag ik vanochtend en een beetje random beneden toen ik Loulou gisteren aan het borstelen was zat het ook in zijn haar een druppel. Echt vies. Heeft jou konijn een partner ? Of alleen ? Meschien sproeien konijnen die samen leven wel meer op elkaar dan op hun baasjes maar dat weet ik ook niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het misschien toch een optie om castratie te overwegen. Dat helpt tegen castratie en hormoongestuurd gedrag. Ze zal niet gelijk de volgende dag stoppen met sproeien -de hormonen zijn pas na een maand of 2 na castratie uit haar lijfje verdwenen.

Het kan ook zijn dat ze het blijft doen. Daarom is normaalgezien aan te raden om te castreren voor er problemen zijn, en niet op het moment dat een ram of voedster al sproeit. Het kan zijn dat ze het uit gewoonte namelijk blijven doen na castratie, ook al is het dan niet meer hormoon-gestuurd.  Garantie heb je dus niet, maar het is de enige optie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi mijn 10 maanden oude voedster sproeit sinds een week overal door haar hok. Soms zijn het iets grotere druppels soms overal hele kleintjes ik heb het haar zelf niet zo direct zien doen. Maar je vraagt je meschien af hoe ik dan zeker weet dat dit sproeien is en geen ander medisch probleem. Ik heb haar een nacht alleen gehad in een andere kooi toen lag er helemaal niks alleen een grote plas, toen ik haar terugzette ging ze dominant doen en even later lagen er weer van die druppels.nu laat ze bijna overal van die druppels achter.......... Heeft iemand tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je kan doen is castreren. Maar dat geeft geen garantie. Het is aan te raden te laten castreren voor ze sproeien omdat er een kans is dat als ze eenmaal begonnen zijn, ze het na de castratie ook gewoon blijven doen uit gewoonte (ook al wordt het dan niet meer aangestuurd door hormonen).

Maar een andere oplossing er voor is er niet, dat is het enige. Bijkomend voordeel van castratie is wel dat ze geen baarmoederkanker of ontsteking meer kunnen krijgen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Evee:

Dan is het misschien toch een optie om castratie te overwegen. Dat helpt tegen castratie en hormoongestuurd gedrag. Ze zal niet gelijk de volgende dag stoppen met sproeien -de hormonen zijn pas na een maand of 2 na castratie uit haar lijfje verdwenen.

Het kan ook zijn dat ze het blijft doen. Daarom is normaalgezien aan te raden om te castreren voor er problemen zijn, en niet op het moment dat een ram of voedster al sproeit. Het kan zijn dat ze het uit gewoonte namelijk blijven doen na castratie, ook al is het dan niet meer hormoon-gestuurd.  Garantie heb je dus niet, maar het is de enige optie.

dankjewel voor je andwoord. Molly sproeit heel erg gevarieerd haha. Soms 3 druppels soms 10, soms 2. Soms grote druppels soms inimini Op de muur zitten ook wat sporen maar ik weet niets zeker of die van haar zijn. :D ik ben ook het nadenken over een casteratie ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .