Ga naar inhoud

Help! Groen om neus + epileptische aanval


Robbin

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn Vlekje (10 jaar) heeft net voor de tweede keer een soort van epileptische aanval gehad. Hij is nu gelukkig weer een beetje bij aan het komen.

Na wat zoeken op google, denk ik dat mijn konijn misschien epilepsie heeft, maar de symptomen komen niet helemaal overeen. Wat ik niet heb kunnen vinden, is namelijk een verklaring voor het spontane snot.

Vlekje gaat tijdens zo'n soort van aanval opeens heel hard rondrennen en tegelijkertijd komt er steeds meer dun en slijmerig snot uit zijn neus en veel slijm uit zijn mond. Hij laat tijdens het rennen ook veel slijm achter op de grond. Dan na een tijdje verstopt hij zich in een hoekje en gaat hij daar liggen. Hij vindt het gelukkig wel fijn als we hem dan aaien en het lijkt als of hij dan niet alleen gelaten wil worden, maar ik durf hem niet op te tillen omdat ik bang ben dat ik hem misschien pijn doe.

Dan na een tijdje loopt hij terug naar zijn kooi en gaat hij zich wassen. Eten en drinken wil hij dan iets van 2-3 dagen niet, dus dan moeten we hem dwangvoeren. 

Heb je enig idee wat dit kan zijn en hoe we er het beste mee om zouden kunnen gaan? Alvast heel erg bedankt voor je tijd!

 

- Robbin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen, bedankt voor de reacties.

Ik heb jullie advies ten harte genomen en ben net terug van de dierenarts.
Volgens de dierenarts is het, zoals ik al vermoedde, epilepsie. Waarschijnlijk veroorzaakt door een hersentumor. 
Voor de rest is Vlekje gelukkig kerngezond. Het enige wat we zouden kunnen doen tijdens een epileptische aanval is bij hem blijven, zodat hij zich gerust gesteld voelt, en zijn snot bij zijn neus wegvegen, zodat hij goed kan blijven doorademen. 

De dierenarts heeft ons ook verteld dat als de epileptische aanvallen vaker dan 1x per week voor komen, dat we hem dan beter een spuitje zouden kunnen geven.

 

Op dit moment, is Vlekje gelukkig weer helemaal de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .