Ga naar inhoud

Erg bang Teddy konijntje


BeerHetKonijn

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ben nieuw hier op het forum. Gister ben ik trotse eigenaar geworden van Beer, ons mooie teddy konijntje. 

Het is een rammetje en is nu 8,5 week uit. Ik maak me alleen een beetje zorgen.

Hij is namelijk ontzettend bang, het is natuurlijk ook niet niks zo'n nieuwe wereld.... Maar hij komt alleen uit zijn schuilhuisje wanneer wij weg zijn. ( we kijken dan stiekem door een deuropening en zien hem huppelen en eten) maar zodra we dan pratend binnenkomen (laag aan de grond, jaja zelfs mijn vriend van bijna 2 meter kruipt door huis haha) rent hij direct weg zijn huisje in. 

Hij is er natuurlijk nog geen 24 uur bij ons, dus hij moet ook nog wennen. Maar is dit wel goed??? 
Ik maak me wat zorgen omdat het een Teddy is en dus niet 1 week zonder kammen kan. Maar ik wil hem nu ook nog niet kammen omdat hij veelste bang is.... 

 

Hebben jullie tips? Dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Geef hem inderdaad rustig de tijd om te wennen. Gisteren zat hij waarschijnlijk nog met broertjes en zusjes en nu zit hij alleen, in een vreemde omgeving en zijn er vreemde mensen. Dat is natuurlijk behoorlijk eng voor hem. Fijn dat hij kan schuilen. 

Teddies moeten inderdaad gekamd of geknipt worden (veel BunnuBunchers die een Teddy hebben knippen hem/haar kort zodat je ze veel minder vaak hoeft te pesten). De meeste konijnen hebben er een hekel aan om opgepakt te worden, dus die vacht is niet fijn voor ze.

Het is nu dus niet vreemd dat hij bang is, alles is vreemd voor hem. Maar hou in gedachten dat veel konijnen schuw zijn en niet van knuffelen houden, en al helemaal niet van oppakken. 

Veel plezier met hem! Krijgt hij ook een vriendinnetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .