Ga naar inhoud

minder trek in biks en rare geluiden


ismay

Aanbevolen berichten

Ik heb een 7,5 jarige ram die inmiddels al een aantal keer naar de da is geweest voor haken aan zijn kiezen. De laatste keer is nu 3 weken geleden. Toen zaten er blijkbaar alleen wat puntjes en was het eigenlijk nog niet echt nodig. Ik was gegaan omdat hij wat last had van plakpoep en minder trek in biks. Dit is helaas nu nog steeds zo. Hij wisselt af met gewone keutels en natte brijige keutels. Deze zijn overigens de laatste keer ook onderzocht en hierin waren geen afwijkingen te zien.

Ook valt het mij op dat hij rare geluidjes maakt tijdens het eten. Het is moeilijk uit te leggen..........als konijntjes drinken uit een bakje kunnen ze wel eens van die slurpgeluidjes maken, dat doet hij dus ook tijdens het eten. Zijn biks eet hij uiteindelijk wel op maar hij doet er erg lang over. Hooi en groente eet hij gewoon. Aan het gebit was verder niks te zien, er zijn ook geen verdikkingen oid gevoeld. Iemand een idee? Ik weet het zo onderhand niet meer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet niet genoeg hooi dus dan valt hij te veel af ben ik bang. Hij krijgt trouwens wel sinds een paar weken timothee hooi, dit zou juist goed moeten zijn voor de darmen toch? En ik heb inmiddels al ss, trovet en beaphar care plus geprobeerd (uiteraard rustig opgebouwd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je zijn spijsvertering ondersteunen met kruiden. Hier op bunnybunch kun je een hoop kruiden kopen en ik vind zelf rabbit stuff ook heel fijn, daar kun je ook vinden welke kruiden je precies moet hebben voor het probleem van je konijn.

Je hebt daarmee helaas nog geen oorzaak, maar misschien dat het wel wat kan helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben toch net maar even naar de da geweest omdat Buster nog steeds niet echt wilde eten en diarree had. Ik zag ook opeens een wit wormpje in de ontlasting!!

En dit blijkt dus spoelworm te zijn.....jakkes..... de da zei echter dat de verminderde eetlust en diarree hier niks mee te maken hoefde te hebben. Lijkt me wel toch? Er was verder niks raars te zien aan zijn kiezen en/of buikje. Ik heb nu panacur pasta meegekregen voor 5 dagen en deze moet ik herhalen nar 2 weken..

Nu lees ik overal dat je Panacur eigenlijk 14 dagen aaneengesloten moet geven. Iemand ervaring mee?

En zou de worm besmettelijk zijn voor mijn chinchilla's? Ze zitten in dezelfde kamer en lopen af en toe een uurtje samen los met het konijn maar ze zoeken elkaar niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .