Ga naar inhoud

Oud konijn castreren


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Sanne1993:

Als hij verder gewoon gezond is valt het risico heel erg mee. Ik vind het een goed idee als hij daardoor de rest van zijn leven samen kan met een vriendinnetje ;) 

Hij is zo gezond en actief als ie was toen hij 2 was. Gecombineerd met het feit dat een ongeluk tijdens castratie best zeldzaam is, stelt me gerust. Stom dat we zo lang gewacht hebben, maar als we nog langer wachten komt het er nooit van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga binnenkort ook mijn ram van rond de 5 á 7 jaar castreren. Ik heb hier nu anderhalf jaar mee gewacht, omdat het mij destijds door de dierenarts werd afgeraden en nu weer.. Toen durfde ik het risico niet te nemen. Goofy is bij zijn vorige eigenaar zwaar verwaarloosd geweest, dus dat is ook net even anders.

Ik ga Goofy toch laten castreren, dat risico ga ik maar nemen. In ruil daarvoor krijgt hij er straks wat vriendjes bij!! Ik kan het nu niet meer aanzien dat hij alleen zit..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eefje:

Sommige dierenartsen castreren rammetjes ook onder plaatselijke verdoving. Als ze niet onder narcose hoeven zijn de risico's helemaal nihil. Je kunt eens informeren hoe je dierenarts daar over denkt. 

Deze tip kreeg ik ook in het topic 'toch nog even voorstellen' wat ik toen destijds heb geplaatst. Hier heb ik inderdaad ook naar gevraagd, maar hier doen ze geen plaatselijke verdoving.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .