Ga naar inhoud

Konijn met koorts en last van de darmen


Mijoux

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. 

Sinds afgelopen vrijdag at een van mijn konijnen niet meer. 

Mij ben diezelfde dag nog naar de DA gegaan met hem en toen bleek hij koorts te hebben, last van zijn dikke darm en hij was aan de diarree.

Ik heb voor 2x per dag antibiotica meegekregen, 2x daags een pijnstiller en 3x daags iets om zijn maag en darmstelsel weer te bevorderen. En een zakje met dwangvoer die ik hem om de 2 uur geef van 09:00 tot 23:00. 

Nu 2 dagen verder is zijn ontlasting al wat beter en lijkt het op aan elkaar geplakte hele zachte keutels. Hij zit nog steeds veel stil of ligt, maar verplaatst zich al een stuk meer. 

 

Is er iemand die dit ook een keer gehad heeft ? Of weet iemand misschien Hoelang het ongeveer duurt voordat de medicatie echt aanslaat ?

Ik moet morgen sowieso nog naar de dierenarts bellen. Maar ik ben toch nieuwschierig naar ervaringen omdat het me echt niet lekker zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is gisteren helaas overleden bij de dierenarts. 

Ze wilden hem daar houden. Hij heeft nog onder een warmtelamp gelegen met warme kruiken maar ze kregen zijn temperatuur niet meer omhoog. 

 

Ik heb net contact gehad met een fokker en die vertelde me dat het een grote kans is dat het door de RHD2 enting is gekomen.  Deze wordt met levend entstof ingespoten en daar overlijden konijnen aan. 

Ik stop per direct met enten ! En raad het ook niemand meer aan om te doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies van je konijn. 

Maar dat van het vaccin zou komen zou ik niet zomaar aannemen en zeker niet van een fokker. Een fokker is geen deskundige op het gebied van gezondheid en zonder bevestiging van een dierenarts zou ik er niet van uit gaan dat hij daaraan is overleden. Een konijn kan overlijden na een vaccinatie als het op het moment van vaccinatie al is besmet met het virus of binnen 7 dagen na vaccinatie, omdat het vaccin tijd nodig heeft om te gaan werken. Ook met de warmte van de vorige week in combinatie met de stress van het bezoek naar de dierenarts kan sommige dieren teveel worden en kunnen daardoor overlijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .