Ga naar inhoud

Myxomatose, een afschuwelijke ziekte


Esmee25

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden, op een vrijdag, zag ik mijn 5 maand oude konijn met rode oogleden. Ik dacht dat ze enkel moe was. Op zondag werden haar oogleden vrij dik ( maar ze kon nog zien). Ze had verder geen symptomen van myxomatose. 

Op advies van de dierenarts moest ik een oogzalf doen. Dit deed ik maandag. Dinsdag waren haar bovenste oogleden extreem dik geworden. 1 oog was volledig dicht en het ander, maar 1 mm open. 

Woensdag begon het te etteren. Maar ze kon nog eten en vond haar weg. Ik besloot haar dinsdag erop naar de dierenarts te brengen toen ik na 1 week een opgezwollen anus zag. De dierenarts constateerde myxomatose. Op 1 dag tijd kreeg ze opgezwollen anus en Opgezwollen oren. Ze kon niet meer eten dus sneed ik alles in stukjes en voedde haar zo. Ze bleef echter op 1 plek zitten. 

Na antibiotica te hebben gegeven werd ze beter, haar oren gingen terug omhoog. Ze liep rond. Maar ik merkte een enorme stank. Ik stak haar poepje en poten in bad en zag maden!! Ik heb haar haren eraf geknipt en alle maden eruit gehaald. Ze had 1 wonde. ( gisteren dus). Nog steeds liep ze rond en nog steeds at ze alles ik haar gaf. Ze had geen koorts. Enkel gezwollen en etterige ogen, gezwollen oren. En beetje snot. 

Vandaag stierf ze plots. Ik snap het nog steeds niet. De maden waren niet naar binnen gedrongen. Ze had ook niet de logische volgorde van myxomatose symptomen. Haar ogen waren op 4 dagen tijd volledig dicht. Geen koorts of myxomen. 

Myxomatose, een vreselijke ziekte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .