Ga naar inhoud

Mijn konijn wil niet geaaid worden.


Audrey.dv

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al bijna 2 maand een konijntje. Het is mijn eerste konijntje dus ik weet nog niet veel over hun gedrag en training, maar heb wel al veel het internet gezocht. Het is een mannetje en was 9 weken toen ik hem gekocht heb. Hij werd door de kweker bijna elke avond op schoot gehouden om hem mensvriendelijk te maken. Hij leek heel sociaal bij de kweker. Nu is hij al 2 maand bij mij, maar hij lijkt maar niet aan mij te wennen. Hij komt elke dag uit zijn kooi en mag rondlopen in mijn kamer. Hij komt regelmatig bij mij snuffelen en speelt graag met mijn hand. Als ik neerlig kruipt hij over mij en eten komt hij zonder twijfelen halen. Jammer genoeg mag ik hem nooit aaien. Dan loopt hij weg of durft soms krabben. Zelfs zijn neusje mag ik niet aaien als ik hem een snoepje geef. Heb ik iets verkeerd gedaan of hem getraumatiseerd? Of vindt hij het gewoon zo afschuwelijk om geaait te worden? Ik zocht namelijk iets dat ik kon vastpakken en ik wil hem echt niet wegdoen. Hopelijk kan dit veranderen.

Alvadt bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Dat kan aan het karakter van je konijn liggen. Maak je maar niet te veel zorgen dat je iets verkeerd gedaan hebt, niet alle konijnen houden van aaien.
Misschien kan je eens proberen groenten te geven uit je hand en dan over z'n rug te aaien?

Als je een konijn koopt omdat je 'iets zoekt op vast te pakken' ben je een grote fout begaan. Konijnen worden namelijk niet graag vastgenomen.

Ik hoop dat je hem ook houdt als dit niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je konijn eens van opzij te benaderen in plaats van bovenaf. Ook kan dit inderdaad aan het karakater van je konijn liggen en dus niet aan jou. Mocht je hem nu een keer mogen aaien, beloon hem dan. Zo ziet je konijn het als iets positiefs en misschien is het aaien dan wel voor herhaling vatbaar. Nogmaals ieder konijn heeft zijn/haar eigen karakter en hoe graag je het ook wilt, misschien wilt jouw pluizenbol dit liever niet. Dan zit er niets anders op dan het te accepteren. Hopelijk blijft jouw mannetje dan wel jouw vriendje en mag hij wel bij jou blijven.Soms helpt het trouwens ook als je hem laat helpen, daar worden ze rustiger van en soms ook wat aanhankelijker.

Succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 6 konijnen en er houdt er maar 1 van knuffelen. Dan nog 1 die alleen even geaaid wil worden in haar verblijf, 3 die alleen maar eten aan willen pakken. En 1 die hekemaal niet bij mij in de buurt komt.

Het kan dus fewoon zijn dat er meer dan dit niet inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .