Ga naar inhoud

welk merk bix is het beste


Raquel van Vliet

Aanbevolen berichten

Ik geef ze sinds kort ook selective. En ze doen het er prima op. En ik blijf daar echt bij...

Beaphar care + vinden ze ook heerlijk, maar vind ik persoonlijk beetje duur, dus geef ik ze selective

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vind De graanvrije, koudgeperste Vitakraft het beste (Emotion Professional Prebiotic). Helaas kan mijn ram niet tegen het kleine beetje appel dat in die biks zit. Ook kan mijn ram niet tegen brandnetel wat in de andere graanvrije biks zitten. Voor mij blijft er dus alleen een biks met granen over en dan vind ik Hope Farms Super Trio Rabbit het beste.

 

Ik voer maar heel weinig brok. Hooi is hun hoofdmaaltijd, dan kruiden/groenten en de biks als "dessert".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Er zijn meerdere goede merken biks te koop: supreme science selective wordt veel gevoerd. Die van mij krijgen op het moment beaphar care +. Maar ook Burgess excell, hope farms supertrio, beaphar nature, rosewood meadow menu zijn soorten die prima voldoen aan wat een konijn nodig heeft. En er zijn er nog meer hoor! De keuze die je maakt is meestal een combinatie van welk voer jij aantrekkelijk vind qua samenstelling en prijs, en wat jouw konijnen lekker vinden :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toen in net mijn twee konijnen had heb ik vele soorten korrels aangeboden maar ze aten er zeer weining van en het leek alsof ze dus telkens de nieuwe korrels niet lusten, zo ben heb ik even nagevraagt bij de vrouw vanwaar de twee konijntjes kwamen wat voor voeding ze gaf.

Ze kregen dus het basis voer van aveve, aangezien ik de korrels maar simpel vond meng ik het steeds met de helft van een andere soort aveve korrel.

Deze twee soorten voer gebruik ik (steeds half/half van de twee)

 

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een tijd Science Selective gevoerd, met 5 konijnen werd mij dat toch wat te duur. Toen weer terug op de standaard korrel van de welkoop (zonder AB). Ik heb 3 konijnen die gevoelig zijn voor plakpoep, en dat kregen ze van het welkoop voer. Eenmaal perongeluk voer van de welkoop meegenomen met AB, daar konden ze ook niet tegen met plakpoep als resultaat. Ik voer nu Hope Farms Super Trio, mooie grote brok en ze doen het er super op. In vergelijking met Science Selective een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2016 at 14:18 zei Bunny_Sheila:

Toen in net mijn twee konijnen had heb ik vele soorten korrels aangeboden maar ze aten er zeer weining van en het leek alsof ze dus telkens de nieuwe korrels niet lusten, zo ben heb ik even nagevraagt bij de vrouw vanwaar de twee konijntjes kwamen wat voor voeding ze gaf.

Ze kregen dus het basis voer van aveve, aangezien ik de korrels maar simpel vond meng ik het steeds met de helft van een andere soort aveve korrel.

Deze twee soorten voer gebruik ik (steeds half/half van de twee)

hooi.jpgDie simpele korrel is juist wel het best voor konijnen, en het voer waarmee je mengt niet. Zeker als je konijnen samen hebt zitten is gemengd voer niet aan te raden. Wij mensen vinden het er vaak simpel uit zien, maar je kan beter variëren met groenvoer en kruiden, dan door gemengd voer door de geperste korrels te mengen.

 

Maar even nog ter extra info: brokken hoef je maar beperkt te voeren. Veeeel belangrijker voor een konijn is hooi. Een konijn hoort zijn eigen formaat in los hooi per dag te eten. En daarop als aanvulling geef je een afgemeten hoeveelheid brokken, wat groenvoer en evt wat gezonde snacks. Hiernaast een plaatje van hoe de voeding van een konijn hoort te zijn:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .