Ga naar inhoud

Frans Hangoor Ram te licht


Cor

Aanbevolen berichten

Nou vandaag bij de dierenarts geweest en heel veel wijzer zijn we niet.

De dierenarts heeft hem grondig onderzocht en geluisterd en kon daar buiten dat zijn buikje leeg aanvoelden niks aparts uit op maken. Ook het eetgedrag en de levendigheid die die heeft wijzen niet op ziekte.

Ook de waardes van het bloed spraken elkaar tegen. Lymfoon wil hij in ieder geval niet uitsluiten maar als dat het is zou die ook andere zaken verwachten.

Het zou kunnen zijn dat de ontsteking die die toen aan zijn pootjes had er flink ingehakt heeft en dat die daar nu nog steeds van aan het herstellen is.

We hebben afgesproken het nog een aantal weken aan te kijken en hem te blijven wegen (aangezien dit ook wel redelijk stabiel is) en dan eventueel na een week of 3 á 4 terug te komen voor dan een echo. Mocht die niet zwaarder gaan worden.

Sowieso een stuk beter gevoel bij deze dierenarts dan de andere.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog steeds geen ontlastingsonderzoek laten doen nu dan?

En nog steeds geen medicatie tegen EC?

Op zijn minst zou ik deze punten aanpakken. Nu weet ik dat Franse hangoren de kneuzen der konijnen zijn en vaak ook wat anders hebben (tumoren/kanker), maar deze makkelijk te nemen stappen zou ik toch op zijn minst eens mee beginnen.  Ik begrijp niet dat je nog weken moet door sukkelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen ontlasting laten doen aangezien meneer in de korte tijd dat die alleen in zijn hok zat alleen een plasje had gedaan.

En ook geen medicatie nee want e cuniculi wees totaal nergens op.

Ook het feit dat zijn gewicht eigenlijk al een flinke tijd stabiel was hangt daar niet mee samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, dat er zo weinig meer wordt gedaan. Op deze manier kunnen wij hier ook niet helpen.. 

EC en afvallen ondanks goed eten blijft opgegeven moment wel vaak stabiel, dus ook dat zegt nog niks. Het is alleen jammer dat dierenartsen dit symptoom onderschatten en niet inzien. En tevens nog steeds niet vanuit hun zelf ontlastingsonderzoek hebben gedaan. 

Ik hoop maar dat hij nu opknapt, maar anders hoop ik dat je toch wat meer actie gaat ondernemen met de dingen die hier gezegd worden. Zelfs door mensen waarbij de dierenartsen zelf nog advies inwinnen... bij mij hangen ze in ieder geval geregeld aan de telefoon voor advies. Omdat zij enkele konijnen mee maken en wij duizenden. 

Ik vind het gewoon enorm jammer dat de basis niet is uitgesloten, nou weet ik wel dat Franse Hangoren vaak problemen hebben en niet het meest al dan het minst gezonde ras is wat er is, maar toch de basis zou ik toch eerst eens mee beginnen uit te sluiten. 

Verder ga ik niet meer op het topic reageren, want ik heb echt het gevoel dat het zinloos is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben afgesproken het gewicht aan te kijken tot na onze vakantie en mocht dit niet toegenomen in week 25 terug te komen en dan een echo te laten maken van zijn darmen.

Hier naar toe zal ik tevens ontlasting meenemen en mocht er niks uit komen zullen we de optie E.Cunicolli zeker bespreken en eventueel met medicijnen daartegen starten.

Zijn gewicht was vandaag 5 gram zwaarder dan vorige week dus stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .