Ga naar inhoud

Konijn plast in 1x overal in de kamer


Gast

Aanbevolen berichten

Ben echt ten einde raad..

Ze plast maar en plast maar. Drinken doet ze na mijn idee wel minder, maar ze laat de urine zo lopen. Heb haar gestraft door een half uurtje in de kooi te doen, en het lijkt alsof ze geen controle heeft ofzo? Wat kan/moet ik hier aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er naar de nieren gekeken? Ik had een konijn die ook vaak plaste. Ze had diverse keren last van blaasgruis. Haar blaas werd dan gespoeld, maar toch bleef ze maar veel plassen, en ze werd zelf ook vies van de urine. Uiteindelijk bleek dat ze nierstenen had. Ik zeg uiteraard niet dat Daisy nierstenen heeft, maar wellicht even iets om naar te laten kijken als dit nog niet gedaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben alles na gekeken, ze had wel iets van gruis in de blaas, maar dat volgens het boekje normaal. En ze hebben alles nagekeken, nieren, lever echt alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen plassen allemaal overal, maar er is er niet 1 geel van de urine of nat. Ik denk toch dat er een probleem is en zelf zou ik sterk aan EC denken. Dat ze zichzelf ondplast kan voor urinebrand zorgen. Daarmee ben je nog verder van huis. Ik zou zelf wel sterk aan EC denken, als je blaas en nier problemen uitgesloten hebt. Voor EC heb je niet echt een test.

ik zou nog eens met de dierenarts overleggen en vragen naar EC. Vraag ook wat er op tegen zou zijn om een proefbehandeling met panacur te geven. Vindt hij/zij dat geen goed idee, vraag dan naar een alternatieve diagnose. Dit is geen ouderdomskwaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben haar getest op EC. En uit de testen kwam uit dat er geen EC was. Urinebrand heeft ze niet, de pootjes zijn iets geel maar dat is die van Pluis ook namelijk

Kan het misschien iets zijn met een sluitspier van de blaas og iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga maandag de dierenarts bellen en overleggen of ik Panacur mag proberen kijken of dat helpt.

In ieder geval konden ze in het bloed niks vinden, maar ik heb altijd al gedacht sinds zole zo begon te plassen aan EC, en ben meteen naar de DA geweest. Maar wat ik zeg, ik ga maandag even bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt bloed laten testen op antilichamen. Als die test negatief is kun je ervan uitgaan dat er ook geen EC is. Als de test positief is weet je eigenlijk heel weinig omdat je niet kan zeggen of er een actieve infectie is. 

Het klinkt wel een beetje als een neurologisch probleem als je zegt dat ze er geen controle over lijkt te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat er EC speelt. Een panacur kuur kun je altijd proberen dat kan verder weinig kwaad. Je zou ook nog met Wilheminapark in Utrecht kunnen overleggen (of je dierenarts vragen om met ze te overleggen). Zij weten veel meer van EC af en hoe betrouwbaar die testen zijn (volgens mij zijn die namelijk niet betrouwbaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, lekker dan. Maar ze kunnen helemaal niks vinden, dus ik weet gewoon weg niet wat ik nu het beste kan doen.

Iemand tips wat ik dan nu kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .