Ga naar inhoud

Schijnzwanger


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Mijn beide konijnen zijn seksueel actief. Mijn Ram is geholpen en mijn voedster is nu schijnzwanger. Ze rent ook mijn Ram achterna om zijn haren te gebruiken in een nest.

Mijn voedster was al schuw (is gevonden in het wild), maar is nu helemaal schuw. Zelfs een snoepje geven vind ze nu eng en rent ze echt voor weg.

 

Ze is niet agressief en sproeit niet.

 

Hebben jullie tips hoe ik haar van haar schijnzwangerschap af krijg? Zijn er dingen die ik juist niet moet doen?

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voedster castreren is wel een behoorlijke ingreep en mijn Ram zal dan zelf ook seksueel actief blijven (mijn vorige voedster was gecastreerd ivm schijnzwanger, sproeien en agressie).

 

Ik was eigenlijk opzoek naar opties zonder operaties. Bij honden heb je bijvoorbeeld druppels van het merk Puur. Is er zoiets voor konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoorlijke ingreep? Als ze daarna van al haar klachten af is, vind ik die ingreep zelf wel meevallen.. 

Had hier ook een voedster die voortdurend schijnzwanger was.. nu is ze gesteriliseerd en is ze een heel ander konijntje.. dus ik zou liever voor die operatieve optie kiezen dan al die druppels, sprays of wat dan ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ze niet constant schijnzwanger is dan denk ik dat sterilisatie niet per sé nodig is. Mijn voedster is ook af en toe schijnzwanger, maar dat is dan na een paar dagen weer over. Het beste wat je kunt doen is haar gewoon met rust laten en het nest wat ze gemaakt heeft net zo lang laten liggen tot ze het vertrapt of er niet meer naar omkijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Smokey_x:

Als ze niet constant schijnzwanger is dan denk ik dat sterilisatie niet per sé nodig is. Mijn voedster is ook af en toe schijnzwanger, maar dat is dan na een paar dagen weer over. Het beste wat je kunt doen is haar gewoon met rust laten en het nest wat ze gemaakt heeft net zo lang laten liggen tot ze het vertrapt of er niet meer naar omkijkt. 

Ja, dat hebben we idd gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .