Ga naar inhoud

konijn erbij, dezelfde toilet?


irma-rex

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb nu een jaar een mini-rexje en wil er nu 1tje bij. Mijn huidige konijn gebruikt netjes de toilet in de hoek van haar hok, als het koppelen goed gaat, gaat dan het nieuwe koniijntje ook dezelfde toilet gebruiken? Tolereren ze dan van elkaar?

Groet Irma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, konijnen delen alles met elkaar en hebben dus geen 'eigen' dingen. 

Zorg wel dat ze dag en nacht (= dus altijd) genoeg ruimte hebben. Voor 2 dwergjes wordt meestal minimaal 2 m2 op 1 oppervlak geadviseerd. De beste combinatie is een gecastreerde ram en een voedster. Kijk eens in een konijnenopvang, daar zijn heel veel leuke konijnen (jong, oud, groot, klein) die een nieuw baasje zoeken. Leuk dat je er 1 bij wilt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen het inderdaad delen, als het een klein hoekbakje is zou ik voor twee konijnen wel een grotere bak nemen of een tweede plaatsen anders is het misschien te krap. 

Net als met voeren, ik gebruik een dienblad, lekker ruim en zitten ze elkaar niet in de weg. Lijkt me niks als ze met z'n tweeën uit zo'n klein bakje moeten eten bijvoorbeeld. Maar voer kun je ook gewoon op de grond geven natuurlijk, ook niks mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .