Ga naar inhoud

Mijn konijn is gebeten! HELP


supernijnbambam

Aanbevolen berichten

Ik zou voor de zekerheid wel even langs de dierenarts gaan. ´´Betadine verdund met water kan gebruikt worden voor het ontsmetten van kleine wondjes´´ (dit is wat ik gevonden heb op de bunnybunch site over het ontsmetten van wondjes, misschien heb je hier iets aan.) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 09-04-2016 15:51:00 zei Iris Q:

Ik zou voor de zekerheid wel even langs de dierenarts gaan. ´´Betadine verdund met water kan gebruikt worden voor het ontsmetten van kleine wondjes´´ (dit is wat ik gevonden heb op de bunnybunch site over het ontsmetten van wondjes, misschien heb je hier iets aan.) 

owwh hartstikke bedankt... jah mama zei ook al misschien komt t door de enting... kan dit?? ik denk zelf namelikk van niet. het is een veel grotere plek als het naaldje... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Iris Q:

Van de enting lijkt mij eerlijk gezegd sterk. De naald is echt heel dun en ik heb hier bij mijn konijnen nog nooit iets gezien van wondjes na een enting. Ben je al bij de dierenarts geweest?

Nee,.. ik wil 't aleen mama zegt dat 't door de enting komt.... maar ik ga 't er nog eens goed over hebben. Heb ook gelezen dat konijnen snel abcessen kunnen krijgen. (Weet niet precies hoe je 't schrijft.) 

Alvast heel erg bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat een muis of rat het gedaan heeft is vrijwel nihil.

Maar het kan zeker wel door de inenting komen, sommige konijnen krijgen een entreactie, dit trekt wel weer weg in de meeste gevallen. Even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken, dan zou het een abces kunnen worden en moet die open gelegd worden. 
De kans dat dit door de inenting komt als die op die plek is gegeven is het grootst. En nee, het is niet specifiek door het naaldje, maar een reactie op de inenting of het naaldje en die wond wordt inderdaad een stukje groter. Meestal een vingertopje dikte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Aniek:

De kans dat een muis of rat het gedaan heeft is vrijwel nihil.

Maar het kan zeker wel door de inenting komen, sommige konijnen krijgen een entreactie, dit trekt wel weer weg in de meeste gevallen. Even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken, dan zou het een abces kunnen worden en moet die open gelegd worden. 
De kans dat dit door de inenting komt als die op die plek is gegeven is het grootst. En nee, het is niet specifiek door het naaldje, maar een reactie op de inenting of het naaldje en die wond wordt inderdaad een stukje groter. Meestal een vingertopje dikte. 

Ja dat klopt hij heelt ook echt wel netjes en het is niet rood... eromheen bedoel ik. Bedankt! 

Maar ik wil het altijd zeker weten, en we hebben last van muizen maar ik wist niet zeker of muizen überhaupt konijnen bijten.

Hartstikke fijn

Grieks demy

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Aniek:

De kans dat een muis of rat het gedaan heeft is vrijwel nihil.

Maar het kan zeker wel door de inenting komen, sommige konijnen krijgen een entreactie, dit trekt wel weer weg in de meeste gevallen. Even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken, dan zou het een abces kunnen worden en moet die open gelegd worden. 
De kans dat dit door de inenting komt als die op die plek is gegeven is het grootst. En nee, het is niet specifiek door het naaldje, maar een reactie op de inenting of het naaldje en die wond wordt inderdaad een stukje groter. Meestal een vingertopje dikte. 

Een reactie op de enting kan idd wel, daar had ik niet aan gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .