Ga naar inhoud

Kick te dik ofniet?


ricksem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik vind kick een beetje aan de zware kant tenminste het lijkt zo. Wat is de beste manier om hem wat gram af te laten vallen ? Zelf weet ik niet hoe zwaar hij is, maar weet wel als ik zo doorga dat hij dikker word. Ik vond hem namelijk magerder toen ik hem net had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou m wel wegen, zodat je dat kan bijhouden. Je moet wel zeker weten dat hij te zwaar is, voordat je maatregelen neemt. Kan je zn ribben, heupen en rug makkelijk voelen? Als hij daadwerkelijk moet afvallen, kan je de biks aanpassen aan zn 'steefgewicht' en m geen dikmakers meer geven. En uiteraard zorgen dat hij de hele dag kan bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van wat je hier schrijft is het onmogelijk om met zekerheid te zeggen of hij te dik is. Ik zou dat eerst goed vast (laten) stellen. Daarna is de oplossing natuurlijk niet zo heel ingewikkeld, als er te veel gewicht bij komt dan gaat er te veel eten in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij z'n BDK's niet laat liggen betekent echt niet dat hij niet te veel biks krijgt, dat zegt helemaal niks. Het is bij konijnen net als mensen (uitzonderingen bij beide daargelaten): Ieder pondje gaat door het mondje. Als hij te dik is, is dat omdat hij meer binnenkrijgt dan hij verbrand. En biks is daar negen van de tien keer de grootste veroorzaker van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .