Ga naar inhoud

Degelijke drinkfles


:-)

Aanbevolen berichten

Hoi!

Op een of andere manier worden de tuitjes van de drinkfles hier steeds gesloopt.

Dan bijten ze erop en dan 'kreukelt' dat ijzer waardoor dat ding weer gaat lekken, en het drinken denk ik wat lastiger word. En het stro word dan ook (bij mij) vies en plakkerig

Of ze trekken eraan en dan schiet het tuitje er weer af en dan stroomt hij leeg.

Ik had altijd drinkflessen van Classic en ook eentje Ferplast.

Weten jullie nog goede drinkflessen die bunny-proof zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook bakken. Als je ziet hoeveel een konijn in een drinkbeurt in korte tijd uit een bak weg kan lebberen en hoe lang het duurt voordat ze uit zo'n flesje eindelijk wat ml gedronken hebben... Ik vind een flesje in dat opzicht alleen handig voor de mens, maar niet voor het dier zelf. Een van onze nijnen heeft jaren geleden uit een flesje gedronken omdat ik toen nog niet beter wist, tijdens het drinken beet hij regelmatig gefrustreerd op het tuitje. Waarschijnlijk omdat hij het frustrerend vond dat er zo weinig uit kwam?

En volgens mij kan er bij een flesje ook sneller een gasbuik ontstaan, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook grote stenen (honden)bakken. Die staan in een gedeelte van de ren waar geen stro/hennepvezel ligt en ze staan op een verhoging van bakstenen, waardoor het water goed schoon blijft. Wij hebben grote (sterke?)konijnen, maar ze hebben de bakken nog nooit versleept. Ik zie geen voordeel in flesjes, zeker als je maar een paar konijnen hebt die ruim gehuisvest zijn (een waterbakje in een kleine kooi met zaagsel is niet handig). Voor het konijn zelf is een bakje prettiger. Voor zijn spijsvertering is het belangrijk dat een konijn goed drinkt, iets wat bij een bakje beter gaat. Voor een opvang/fokker met veel konijnen kan het gebruik van flesjes een praktisch voordeel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij willen ze er gewoon niet uit drinken. Zelf in de opvang al niet en die 2 boefjes van mij waren ook 1 van de weinigen met bankjes.

Ik heb wel de flesjes. Maar weet niet wat ik er mee moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag in de webshop de maya watersilo,

past 1,5 liter dus dan is hij best zwaar zodat ze er niet mee gaan slepen lijkt mij.

Maar nu weet ik dan weer niet of die watersilo ook goed is.

Heeft iemand er een of is hij toch niet handig. (Mij lijkt hij opzich namelijk wel handig)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Sanne1993:

Maar als ze er dan uit hebben gedronken wordt die silo gelijk een stuk minder zwaar lijkt me. Er blijft geen anderhalve liter inzitten :P 

 

Nee dat snap ik idd ook wel:lol:

Ik ga hem dan vast maken aan het gaas alleen ik moet nog even kijken hoe ik dat dan ga doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teddy drinkt hier uit een bak. Zo'n fles snapt ze niet en ik vind een bak eigenlijk wel beter. Jip heeft altijd al uit een flesje gedronken, ook in het begin bij zijn vorige eigenaar. Hij mag ook uit de bak drinken, ik heb juist graag dat die dat doet, maar hij lijkt nog steeds terug te gaan naar het flesje. Ik hoop dat hij ooit snapt dat die waterbak ook voldoende is ;) 

ik heb sinds kort ook laminaat liggen. De konijnen staan op zeil. Zo gebeurt er niks met m'n laminaat, vind ik wel zi prettig :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Sun Dec 27 2015 18:27:39 GMT+0100 zei :-):

Ik zag in de webshop de maya watersilo,

past 1,5 liter dus dan is hij best zwaar zodat ze er niet mee gaan slepen lijkt mij.

Maar nu weet ik dan weer niet of die watersilo ook goed is.

Heeft iemand er een of is hij toch niet handig. (Mij lijkt hij opzich namelijk wel handig)

 

 

Zo een anderhalve liter silo hebben ze hier al meerdere keren omver gemieterd haha. Maar het gaat inderdaad lang niet zo makkelijk als een bakje.

Heb hier alleen maar silo's, een kleine voor buiten en die grote voor binnen, ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een katten drinkbak met een container met extra water erboven, soms een kattenfontein genoemd. Om te voorkomen dat ze hem omgooien staat hij in geklemd tussen drie bakstenen. Voor mij is het niet zo'n groot probleem als hij omvalt want de konijnen staan buiten. Daarnaast heb ik ook een flesje hangen voor het geval de drinkbak leeg is.
Ik heb gekozen voor een drinkbak omdat mijn rammetje aan de fles trok en knaagde en krabde. Als ik hem uit het flesje zie drinken is het duidelijk dat de drinkbak leeg is. Nu kom ik steeds vaker tegen dat een flesje onnatuurlijk is en er maar een heel klein beetje water uitkomt. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is wat ik probeerde te omschrijven een watersilo... 
http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/maya-watersilo.html 

Deze is maar vijf euro en best wel groot maar ik heb die van mij uit de dierenwinkel. Met korting was die ook vijf euro maar volgens mij wel wat kleiner dan deze. Ik kan me niet voorstellen dat daar ander halve liter in past. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .