Ga naar inhoud

SOMS vechten


Pippa

Aanbevolen berichten

Raar... Ik heb 4 konijnen 1 koppel gaat al jaren super samen. Echt verliefd. Tweede koppel vecht af en toe. Echt maar af en toe want dan vliegen de plukken haar door de lucht en ligt alles vol. Dus t gebeurd niet vaak want dan zou ik haarplukken vinden. Maar toch, vreemd, ik dacht, t klikt of t klikt niet, maar niet af en toe niet. Het betreft 2 Franse hangoren. Voedster en Ram en beide gecastreerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien en ruiken de koppels elkaar? Misschien dat dit een oorzaak kan zijn, misschien veroorzaakt het onrust bij je franse koppel. Zomaar ff iets waar ik aan denk hoor. Ik weet niet hoeveel ruimte ze samen hebben? Dat kan ook evt nog meespelen? Hebben ze geen wondjes? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De koppels zien en ruiken elkaar maar dat is nooit een probleem dat is namelijk de hele dag en nacht door. Ze hebben een binnenhok van 2 meter lang en diep met twee aparte compartimenten en een ren van 6 vierkante meter (per koppel)  en nog een hele tuin overdag ter beschikking. T gebeurd ook maar heel af en toe (niet eens 1 x per maand om je een idee te geven) . Ik heb wel eens het idee dat t gebeurd als 1 van de twee denkt dat de ander iets te eten heeft gekregen of zo. Als ik ze corrigeer stoppen ze en blijft t ook rustig. Tis vreemd!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde met een koppel! Het gebeurt met name inderdaad als ik met eten kom en maar een paar keer per jaar een paar keer achter elkaar. Ik heb alleen geen oplossing, heb zelf weleens gedacht om ze in een viertal te zetten. Maar dat durf ik niet, want vooral de ram is best moeilijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb het ook, maar dan dagelijks... met name met eten brengen of als ik ze aanhaal. Billy, gecastreerde ram, de kleinste doet dan zo gemeen tegen Dotje (dwerghangoor maar 1x zo groot als Billy) grommen en happen naar haar. Dotje hupt of rent dan weg. Soms zit hij zelf er als een dolle achteraan. Ik vind het zo zielig voor Dotje. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar  likken ze elkaar in de gezichten of oren en liggen ze lekker tegen elkaar aan. Ik wil ze eigenlijk niet uitelkaar halen... want dat zou betekenen dat ik er een weg zou moeten doen....

Billy heeft wel last van olifanten tanden maar daar voor ga ik geregeld naar de dierenarts zo dat hij geen last met eten heeft. Ook hebben ze samen 6m2 tot hun beschikking.

 

Mocht iemand tips hebben hoor ik ze ook graag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rot hè, ik heb t er inmiddels met mn dierenarts over gehad en t kan toch echt jaloezie zijn. Zij zei dat t beste was om de dominante te respecteren en hem dus t eerst aandacht te geven en Zn rol niet te ontkennen door eerst of meer aandacht te geven aan de (door ons gezien) zielige underdog! Dan heeft hij telkens de behoefte te laten zien dat HIJ de baas is. Misschien heb je er wat aan, ik doe het nu zo in elk geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-12-2015 14:02:20 zei BillyDotje:

Hoi,

Ik heb het ook, maar dan dagelijks... met name met eten brengen of als ik ze aanhaal. Billy, gecastreerde ram, de kleinste doet dan zo gemeen tegen Dotje (dwerghangoor maar 1x zo groot als Billy) grommen en happen naar haar. Dotje hupt of rent dan weg. Soms zit hij zelf er als een dolle achteraan. Ik vind het zo zielig voor Dotje. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar  likken ze elkaar in de gezichten of oren en liggen ze lekker tegen elkaar aan. Ik wil ze eigenlijk niet uitelkaar halen... want dat zou betekenen dat ik er een weg zou moeten doen....

Billy heeft wel last van olifanten tanden maar daar voor ga ik geregeld naar de dierenarts zo dat hij geen last met eten heeft. Ook hebben ze samen 6m2 tot hun beschikking.

 

Mocht iemand tips hebben hoor ik ze ook graag

In ieder geval de tip om de tanden van Billy te laten trekken zodat hij niet geregeld naar de dierenarts hoeft. Slijpen is elke keer vrij stress vol en als het knippen is, dat is heel slecht voor de tandjes. Laten trekken en hij heeft nooit meer last van de tanden, stuk fijner.

Met eten kan je vaak strooien en dan zorgen dat je niet rammelt ofzo, maar direct heen loopt en strooit, maar het is wel konijnentaal om dingen duidelijk onderling te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je deze links eens goed door spitten:

http://www.dierengebit.nl/konijn/konijn-gebitsproblemen/konijn-gebitsproblemen-snijtanden-knippen
http://www.dierengebit.nl/konijn/konijn-gebitsproblemen/konijn-gebitsproblemen-snijtanden-trekken
En meer informatie staat er ook. Alle konijnen hier in de opvang met olifantstanden laat ik de tanden van trekken, de ellende die ik al gezien heb van knippen is funest. Van slijpen valt wel mee, maar ja zoveel stress.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .