Ga naar inhoud

voedster berijd Ram op zijn hoofd


marieke81

Aanbevolen berichten

Ik heb een rammetje van nu bijna 9 maanden oud en is gecastereerd toen hij 3 maanden oud was. Daarna hebben we er een voedster bij gekregen ( nu 6 maand oud). Dit gaat vanaf het begin af aan heel erg goed. Ze zijn onafscheidelijk. Lopen als wij thuis zijn lekker door het huis. En in de zomer in de tuin in een ren. Nu sinds een week rijd het vrouwtje op het hoofd van het mannetje. En onstaat er een ruzie in het hok maar ook als ze los lopen. Het vrouwtje blijft dit gedrag vertonen. Ook meteen weer na de ruzie. Wie heeft hier ervaring mee en weet wat er aan te doen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zie duw ik ze zelf altijd even van het hoofd af. Niet omdat ik niet wil dat ze rijden, maar omdat ik niet wil dat het bovenste konijn gebeten wordt. Het onderste konijn kan op die manier namelijk heel goed bij een slagader. 

Je kunt het alleen niet altijd voorkomen, omdat je het gewoon niet 24/7 in de gaten kunt houden

Het zou goed kunnen dat het hormonaal gedrag is van de voedster. Als ze er echt ruzie door krijgen zou je kunnen overwegen haar te laten castreren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .