Ga naar inhoud

Mogelijke misdiagnose EC


Zonnebloem

Aanbevolen berichten

Nou ze was helemaal opgeknapt, hopte weer keurig, tot gisterochtend. Ineens weer lamme achterpoten. Ze is verder nog levendig, eet, keutelt prima. Maar af en toe hoor ik haar sneller ademen. Haar poten zijn mooi schoon en droog en haar darmen liggen niet stil dus ik maak me zorgen waar dat vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel de indruk dat ze voordat ik medicatie gaf, nog wel wat sneller ademde en twee uur later helemaal niet meer. Ze lijkt zich iig prima te voelen en zit lekker haar wam te wassen. De medicatie ging er goed in en ze knuffelt graag met ons. Ik heb haar in een mandje gezet met dekens en handdoeken en ze ligt daar als een diva. Alleen die rotpoten doen bijna niks.

Ze heeft ook geen koorts. Ik geef haar nu ook druppels dexa. Ik wil haar niet inslapen want alles gaat goed, haar oog is zelfs genezen, boven verwachting, na maanden. Pff, ik heb echt een second, third of meer opinion nodig van jullie.

Ze zit me ook heel eigenwijs aan te kijken, zoals altijd. Maar ik denk wel dat het EC is, ook omdat ik verandering zie na het inwerken van de medicatie. Ik denk niet dat ze pijn heeft, daarvoor ken ik haar te goed, dan knarst ze bv. Of zou het toch een andere kwaal zijn? Als haar rug beschadigd was, zou ze toch ook geen gevoel erin hebben? Ze spreidt ook heel schattig haar tenen als ik ze was.

De dierenarts die ik nu zie, heeft heel weinig ervaring met EC. Dus zijn oordeel vertrouw ik eigenlijk niet.

Ik hoop op reacties van mensen die er ervaring mee hebben iig. In het kort: twee weken geleden raakten haar achterpoten beide halfverlamd, rechts meer dan links, behandeld voor EC, ging de dag erna weer hoppen, tot eergister dus. Nu weer behandelen met ad en dexa.

Achteraf gezien vond ik wel dat ze vaak op 1 plek zat terwijl ze dat eerder niet deed. En dat ze minder achter elkaar aan renden. Dus er was wel een aanloop, alleen de verlamming is in een dag, anderhalve dag ontstaan.

Komt dit nog goed? Zal ik haar anders naar Wilhelminapark brengen en op laten nemen? Ik heb er iig alles voor over om haar erdoor te slepen. Ze kan een tijdje in die mand liggen, ik doe aan wisselligging en hou haar schoon maar na hoe lang zet je daar een streep onder?

Heel graag jullie mening iig. De dierenarts is niet genoeg op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval contact opnemen met Wilhelminapark en kijken wat zij erover zeggen.

Uiteindelijk ben je wel zelf degene die een beslissing moet maken of je verder wil gaan met behandelen of dat het echt genoeg is geweest. In mijn ogen kan je daarin ook geen verkeerde beslissing nemen, maar het blijft ontzettend moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Wilhelminapark in Alkmaar zat? Zit het in Utrecht. Dat is wel ver om met een ziek konijn te rijden. Is er niet een goeie kliniek in Noord Holland? Alleen om raad vragen lijkt me niet genoeg eigenlijk, ze moeten haar toch onderzoeken. Het is zeker drie kwartier rijden naar Utrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .