Ga naar inhoud

Agressie voedster na overlijden vriendje


Silvia Sijmons

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gister is mijn mannetjes konijn helaas overleden. Mijn vrouwtje was helemaal gek van hem, dus ik maak me wel zorgen om haar. Ik heb gister een nieuw mannetje voor haar gekocht zodat ze niet eenzaam wordt, maar hij moet nog gecastreerd worden en zit nu dus nog in een aparte kooi. Vanochtend wilde ik het drink bakje uit haar kooi halen, maar ineens beet ze me en liet niet meer los. Dit gedrag heeft ze nog nooit vertoond...

Ik denk dat het komt omdat ze door de war Is. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil, maar misschien dat iemand dit herkent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde hier. Deze week ook mijn ram laten inslapen en de voedster lijkt in een soort verdedigingsmodus te zitten. Ze bijt me niet maar slaat wel met haar pootjes. Dat doet ze sinds haar vriendje weg is. Ook lijkt ze een tic te hebben die weer opkomt. Ze loopt dan rond en ineens gaat ze haar voorpootje aan de onderkant schoonmaken en trekt eraan. Dat heeft ze in het begin ook gedaan en nu is dat weer terug. Je zou denken dat ze bv iets aan of in haar pootje heeft maar de dierenarts kon destijds ook niks vinden. Dus ik wijt het aan stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ga wel een nieuw vriendje voor haar zoeken. Als ik zie hoe klef ze met haar vriendje was. Elkaar poetsen en tegen elkaar aan liggen.... dan vind ik het vreselijk sneu om haar alleen te laten. Plus dat ik dat gedrag met dat pootje niet ok vind. Straks gaat ze hem kaal plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .