Ga naar inhoud

Groenten en Fruit


Cutielisax

Aanbevolen berichten

Hoi Konijnenliefhebbers!  :angel:


 


Aangezien mijn konijntje nog nooit groente of fruit gehad heeft, ben ik het aan het opbouwen.


Hij heeft tot nu toe alleen nog Wortel en Witlof gehad, en hij vind het heerlijk! :D  Daar ben ik erg blij mee :P hij moest eerst niets van de wortel hebben maar sinds gisteravond heeft hij het stukje wortel netjes opgegeten witlof ging er sneller in haha.


 


Wat geven jullie jullie konijnen qua groente en fruit?  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

andijvie, spinazie, witlof, wortel, wortelloof, munt, basilicum, soms een stukje van mijn appel of banaan, stam van de broccoli, aardbei, aardbei blad, laatst hebben ze een stukje tijm gehad maar dat vond de 1 niet lekker, gedroogde kruiden uit de bunnybunch webshop, kokos (als snack), bloemkoolbladeren. Andijvie en witlof krijgen ze van mij wel het meest omdat ze dat gewoon heel lekker vinden en verder zijn het restjes wat ik over houd in de week of wat uit de  mini-moestuin komt.


 


Als ze het niet in de giftige lijst staat en ze eten het dan krijgen ze het eigenlijk hahaha. Heel grappig ik heb 1 die is niet zo happig op wat nieuws maar als de ander het dan eet dan durft hij ook. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook vanalles. Alles wat ze mogen hebben en wat ik kan kopen/vinden krijgen ze. Fruit etc echt als snoepje, groen iedere dag. Mijn klokhuizen krijgen ze ook. Behalve Flip, die verdraagt die suikers niet.

In de zomer vooral dingen van buiten. Gras, paardenbloem plus blad, weegbree, fluitekruid, veldsla, kleefkruid, perzikkruid, riet, varkensgras, dovenetel, wilg, hazelaar, tc etc, alles wat ik hier kan vinden. Verder wat van ons over is; paprika, sla, broccoli, tomaat, spruitjes komkommer, wortelloof. De ouders van mijn stiefvader nemen ook vaak wortelloof mee, appel en perenschillen..

In de winter vooral andijvie, witlof, boerenkool, bloemkoolblad, af en toe knolselderij, radijsjes, en wat van ons over is. Minder als 's zomers dus maar alsnog genoeg. Ik vind dat het erbij hoort, groenvoer.

@bob, grappig! Bliksem heeft dat ook. Als Jillz het eet durft hij het ook wel. Paprika pakt ie altijd van haar af, als ik het hem geef trekt ie z'n neus op en rent ie weg om dat van Jillz te jatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef altijd ruime hoeveelheden groenvoer, maar die van mij zijn er ook goed aan gewend.


Komkommer, andijvie, wortel en witlof krijgen ze het meest omdat dat vaak lekker goedkoop is ;)


Bovenstaande groente koop ik speciaal voor ze, en verder krijgen ze de restjes van de groente die ik zelf die dag eet. (mits ze het mogen hebben natuurlijk)


 


Ik heb een groep van 6 konijnen en 1 los koppel, dus die kunnen wel wat op met z'n allen ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .