Ga naar inhoud

castratie konijn in de winter


Aileen

Aanbevolen berichten

Hallo,

We krijgen misschien een "jonge" franse hangoor ram. Deze kan meteen buiten gehouden worden (die zal dan na de castratie gekoppeld worden met ons voedster van 6,5 jaar).

Als de konijn oud genoeg voor is om gecastreerd te worden en het is in de winter. Hoe doen jullie het dan?

Het lijkt me niet goed om de konijn vlak na de castratie weer buiten te zetten (veel te koud).

Als het idd te koud is, dan neem ik hem mee naar binnen, maar na een paar daagjes ofzo weer naar buiten kan, is dat niet slecht voor het vacht van de konijn?

we hebben al eens onze ram laten castreren maar dat was toevallig rond de tijd dat het nog niet zo koud was buiten, die kon een paar weken na de castratie gewoon lekker weer naar buiten.

pff wat een vragen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een onverwarmde kamer in huis of gewoon een kamer waar de verwarming uit kan?

Dan kan je hem daar gewoon een paar dagen laten. Ik zou het idd wel niet doen op een moment waarop het echt zwaar vriest, zo rond de 10 graden kan niet echt een probleem zijn ,op voorwaarde dat hij in onverwarmde kamer binnen staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf zet de warmtelamp erop of een kruikje. Het is onzin om hem helemaal binnen te halen, wat zouden de opvangen dan 's winters wel niet moeten alle rammen binnen en niet meer naar buiten kunnen? Nee, dat gaat niet :)

Als ze goed uit hun roes zijn en dat zijn ze meestal wel binnen de dag valt het allemaal wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .