Ga naar inhoud

Konijn blijft ziek


BunnyNies

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Bunny is in april aan zijn tandjes geholpen hij wilde ineens niet meer eten.
Antibiotica geprobeerd en pijnstillers zonder resultaat.
Dus hebben ze wat kleine haakjes eraf gehaald.

Nu weer het probleem niet willen eten.
Weer terug op antibiotica en pijnstillers.
Zonder resultaat ik naar een andere kliniek om te kijken of ze me daar verder konden helpen.
Daar hebben ze bunny weer helemaal onderzocht. Geen gekke dingen.
Tandjes bekeken er zat een klein haakje.
Deze weer verwijderd maar nog altijd geen resultaat.
Nu afgelopen maandag weer terug gegaan en hebben ze een foto van zijn blaas gemaakt.
Hij had blaas zand maar ook niet in zo'n mate dat de dierenarts dacht dat daar de klacht vandaag komt.
Bunny staat nu 2weken op antibiotica en pijnstillers om te kijken of de mogelijke urine weg infectie weg gaat.
Mocht dit niet werken dan wordt hij geopereerd.

Maar vind het zo sneu dat niemand bunny kan helpen.
Zo voelt het althans.

Iemand ideeën of tips?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ze kunnen moeilijk heel het konijn openmaken om te kijken wat er aan de hand is..

Ik ben ook wel benieuwd waarom zoveel antibiotica, blaaszand is niet hetzelfde als een urineweginfectie en ook bij eetproblemen vind ik antibiotica niet echt een voor de hand liggende oplossing.

Heb je al geprobeerd ander voer te geven? Ik heb zelf ook een konijn gehad die op een gegeven moment gewoon was uitgekeken op haar voer en er ook echt geen hap meer van wilde eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ze kunnen moeilijk heel het konijn openmaken om te kijken wat er aan de hand is..

Ik ben ook wel benieuwd waarom zoveel antibiotica, blaaszand is niet hetzelfde als een urineweginfectie en ook bij eetproblemen vind ik antibiotica niet echt een voor de hand liggende oplossing.

Heb je al geprobeerd ander voer te geven? Ik heb zelf ook een konijn gehad die op een gegeven moment gewoon was uitgekeken op haar voer en er ook echt geen hap meer van wilde eten.

Ja ik heb al heel veel verschillend voer geprobeerd en verschillend hooi. Maar zelfs groenvoer laat hij liggen.

Maar zonder resultaat.

Over de blaaszand zeiden ze dat ze gaan opereren maar ik heb op internet gezien dat ze een soort blaas gaan spoelen ofzo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Nieuwe up-date met bunny terug gegaan naar de DA i,v.m nu ook ander gedrag ( totaal anders als anders ).
Niet gekeuteld en geplast en rustig in een hoekje zitten.
Opnieuw afspraak gemaakt met DA.
Er was een andere dierenarts. Die heeft opnieuw een foto gemaakt van z'n buik.
De slutch ( zijn blaaszand ) dat kan niet de oorzaak zijn maar wat hem opviel was dat zijn maag en alleen zijn dunne darm vol zaten.
Bij Bunny was de dikke darm leeg bij een konijn hoort dat niet. 
Hij dacht mogelijk aan een verstopping door mogelijk haar.

Hij heeft bunny een injectie gegeven waardoor zijn darmen gestimuleerd worden.
Ik geef hem 2x per dag paraffine 5ml.
En bunny moet donderdag en vrijdag nog 2x injectie's krijgen om zijn darmen aan de gang te krijgen.

Ik moes om 13.50 bij de dierenarts zijn. En nu om 16.30 eet bunny weer wat zelf. ( het is niet veel maar al het begin is iets ) Dus ik hoop dat dit de oorzaak is geweest.


 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in ieder geval heel goed dat je terug bent gegaan naar de DA en dat bunny weer wat eet. Maar hoe kan het dat die darmpjes leeg waren, er moet toch een reden zijn voor het niet willen eten. Het kan zijn dat bunny pijn heeft en daardoor niet wilde eten, maar de oorzaak is nog niet gevonden. Hopelijk wordt die toch gevonden, dan weet je zeker wat er is en wat te doen. Misschien was het wel een gasaanval, dat kan ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt hij/zij ook pijnstiller? Een konijn met pijn eet nl. niet. Je zou eventueel ook zelf medicijnen kunnen vragen zodat je niet steeds naar de praktijk hoeft. Met dit warme weer doe je je konijn daar geen plezier mee. Geef je konijn ook genoeg vocht. Eventueel kun je de groenten goed nat laten mits je konijn groenten gewend is. Dat scheelt ook weer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Naar dierenarts weer terug weer dierenarts weer terug.
Ze hebben weer zijn tandjes geslepen vorige week woensdag.
Maar hierop ging bunny nog niet eten. 
Na dat ik hem buiten liet ging hij moeilijk zitten vrijdag. 
Ik heb hem geobserveerd en hij was onrustig tijdens het toiletteren.
Daarna liep zijn weg en lag er een klein mini mini wormpje.
Daarop heb ik hem van Bephar anti worm middel gegeven.  
S'avonds ging hij ineens eten.
Ik vond het erg toevallig dus na mijn idee zijn het wormen geweest.

Wat het precies is geweest weten ze nog altijd niet.
De dierenarts denkt niet dat het aan de wormen lag. 
Maar hij eet gelukkig weer sinds vorige week en ben dol blij.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Meestal moet je bij wormen toch iets meer geven geloof ik, Panacur? Ze vallen bij een worminfectie ook af.

Is het nu wel goed met dat blaaszand? Ik heb me er vorige week wat in verdiept omdat een van onze nijnen ook blaasproblemen had, ik las dat ze bij blaaszand de blaas royaal kunnen spoelen en het zand dan via een catheter eruit kunnen laten lopen als ik het goed begrepen heb. Moet bunny een dieet voor het blaaszand krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenartsen vinden het blaaszand te weinig om er iets aan te doen.
De dierenartsen denken ook niet dat het wormen zijn. Maar mijn punt blijft wel dat bunny na de bephar ontworming wel weer ging eten.
Dat vind ik iets te toevallig, gelukkig is hij weer actief en eet hij weer goed en is hij weer de oude. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .