Ga naar inhoud

sticks


SnuffieLove

Aanbevolen berichten

Zeker bij jonge konijntjes moet je voorkomen dat ze darmproblemen krijgen. Ze zijn vaak nog erg gevoelig, moeten nog een goede darmflora opbouwen en hebben vaak wat weerstandsproblemen doordat ze net uit het nest komen, verhuizen naar jou, misschien wel eerst nog via de dierenwinkel (veel meemaken wat stress geeft).

Wat voor jonge konijntjes belangrijk is, is het opbouwen van een gezonde darmflora (goede bacteriƫn in de darmen). Dat doe je vooral door het geven van veel hooi. Probeer maar eens allerlei verschillende soorten hooi en kijk wat ze lekker vinden.

Verder een goede biks (niet te veel!) en je kunt langzaam beginnen met wat groen. Een paar sprietjes gras, een paardebloemblaadje, een stukje witlof, stukje andijvie. Steeds een klein stukje, waarna ze weer flink hooi moeten eten. Bij veel hooi eten hoort ook goed water drinken, want hooi is natuurlijk wel droog.

Ik zou zelf jonge konijntjes geen sticks of ander snoep durven te geven. Zelfs appel en wortel (ook lekker zoet) ben ik heel voorzichtig mee. Succes met je konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.. Ik heb ze net beide 'n kwart appeltje gegeven.. ('N kwart appel en daar ieder de helft van)... En vanmiddag heb k ze van de dierenwinkel ieder een stukje gedroogde banaan gegeven.. Verder krijgenze hier niet extreem veel. Drinken ggoed, eten goed & keutelen goed

Als ze het verdragen prima toch.Het konijn van kennissen van ons eet al jaren lang iedere dag een plak van een winterpeen en verder nooit iets anders(ja biks,hooi,water).Het is maar net wat ze gewend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook weer niet te regelmatig, want er zit relatief veel suiker in en daar worden ze te dik van. Beter groenten geven als andijvie, witlof, wortelloof, dat soort dingen. Konijn weet het verschil tussen groenten en fruit niet en vindt groenten net zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .