Ga naar inhoud

Steralisatie?


Seleentje

Aanbevolen berichten

Jammer alleen dat het bij dieren veel sneller te laat is en dat er bij mensen veel meer behandelingen zijn. Of zou jij je konijn of hond aan de chemo zetten?

Zo kun je alles als geen gezondheidswinst zien.. Want hoeveel konijnen gaan wel niet dood terwijl ze geent zijn bijv..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind voor allebei de kanten wat te zeggen, maar goed ik heb zelf mijn baarmoeder ook niet meer. Ik heb de voedsters hier laten helpen om met name ongewenst gedrag te voorkomen. 1 van de voedsters heeft nooit ongewenst gedrag vertoond, toch heb ik haar laten helpen. Haar baarmoeder was prima in orde en twee weken na de operatie kreeg ze EC waar ze uiteindelijk aan overleden is. Heb gebaald als een stekker aangezien ik de EC in direct verband breng met de operatie, als ik haar niet had laten castreren was ze er nu nog geweest waarschijnlijk,

Maar als ik nu een opgevangen voedster zie die gek van de hormonen zichzelf helemaal kaalplukt, vind ik dat ook weer erg sneu en wil ik met mijn DA overleggen om haar toch te laten helpen. Heb ook een voedster van 8 opgevangen die geen afwijkend gedrag vertoond, haar laat ik hoogstwaarschijnlijk niet helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien dit topic nog levendig is: nog tips voor de nazorg na een castratie?


Ik heb:


- een kruik


- peterselie


- lekkers: groente, kokos, lekkerste hooi


- dwangvoer, wortelhapje


- krijg pijnstillers mee


 


Kan ik haar direct weer bij haar vriendje doen? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze altijd de eerste dagen op handdoeken. Zit ze binnen of buiten? Het ligt er aan hoe het vriendje op haar reageert, als hij een steun voor haar is zou ik ze samen zetten. Als hij opdringerig wordt of gaat jagen en rijden ( ze ruikt natuurlijk anders) zou ik ze even uit elkaar houden.

Volgens mij heb je zo alles compleet

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff lastig, hij is wel de rustigste van de twee. Misschien dat ik hem gewoon mee neem en als daar blijkt dat het beter is van niet dat ik hem dan weer mee terug neem? Ik heb het idee dat hij in de auto niet heel erg vindt maar zij wel. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is het ook verstandig om te vragen om die mee te verwijderen. Al hoor ik ook vaak dat ze alles doen, dus wat er nou waar is weet ik niet. Ik vroeg er tenminste om zodat ik het zeker wist.

Overigens niet alleen als mentale steun maar het scheelt ook koppelen en onrust. Bij ons gebruiken ze een warmtemat, wie weet kun je vragen hoe ze het doen? Warmtemat of warmtelamp? En je kunt hem altijd meenemen natuurlijk, dan leg je gewoon uit dat het voor steun is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in dit topic nog nergens terug gelezen heb, en wat ik minstens zo belangrijk vind om te vermelden als groot nadeel van een castratie van een voedster:


De kans op osteoporose (= botontkalking) op latere leeftijd.


Wanneer de baarmoeder verwijderd wordt zal er een verandering in de aanmaak van hormonen (oestrogenen) plaatsvinden waardoor er sneller kans op osteoporose is. Daardoor kan de kans op artrose toenemen wat in kan houden dat de voedster zeer pijnlijke en moeilijk te bewegen gewrichten kan krijgen. (Denk aan vrouwen in de overgang)


Dus ja: er kleeft absoluut een groot nadeel aan castratie van een voedster wat betreft gezondheid en welzijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .