Ga naar inhoud

Rare Hope farms super trio


Shivaya

Aanbevolen berichten

Ik heb dus net een kleine zak hope farms super trio gehaald bij een dierenwinkel die zichzelf aardig neerzet als prijsvechter. En ik heb het gevoel dat ik er ook achter ben wáárom ze zo goedkoop zijn.

Ik keek namelijk net op mijn zak en hij is houdbaar tot 05-08-2015..Ligt het aan mij of is dat heel kort? 

 

Daarnaast vond ik de brokken er raar klein uit zien, ik vroeg me af of mensen die HFST hebben kunnen bevestigen of dit wel klopt. Ik heb tot december altijd HFST gehad en dat waren véél grotere brokken. Qua formaat zijn ze nu gewoon kleiner dan SS, terwijl ik ze juist wilde omdat ze groter dan SS waren.

 

Hier een foto van hoe ze eruit zien:

AgSeoJe11Mmw4IfFnYXB3a0pcIVyLH-R05wZ4xTs

 

En hier zie je duidelijk hoeveel kleiner ze zijn dan SS:
AveJIsFK8_CtaaKYLzlpli7zlc6KIXQfjruWvkFO 

 

Omdat ze zo klein zijn heb ik juist het gevoel dat ze er minder goed op hoeven te kauwen en zich er ook sneller in verslikken. Ben ik nou gek? Ik herinner me HFST heel anders. 

Of heb ik gewoon een slechte zak te pakken? Kan ik dan niet beter een andere brok proberen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, die van mij staan nu ook tijdelijk op de hfst, omdat de SS op is en ik nog geen nieuwe zak had besteld (oeps :P) en bij mij zijn ze ook zo kort.

Het is vooral een veel hardere brok dan SS, waardoor ze goed moeten kauwen en het niet zo snel naar binnen kunnen schrokken, dus het kan zeker helpen om verslikken te voorkomen ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm de zak was 1 kg ongeveer, heel klein dus..het was puur om te testen of Loki het lekker vindt.


Ik ga er vanuit dat de houdbaarheidsdatum niet zó belangrijk is. Maar het viel me meer op omdat ik me afvroeg wat er mis was met de brokken. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een kleine zak valt die datum wel mee.

Zien er precies hetzelfde uit als de mijne. En zijn veel beter vind ik want Flip hier heeft waarschijnlijk haakjes door de SS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik heb nu weer een hoop om over na te denken. De medewerkster van de winkel zei dat er in HFST meer toevoegingen zitten (granen ofzo?) en dat er daardoor meer dikmakers in zitten en dat Beaphar daarom beter is. Mijn vriend is er heel duidelijk in: het moet voor het maag/darmstelsel de beste brok zijn..dus ik ga nog even goed uitzoeken wat de verschillen zijn tussen HFST en Beaphar...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit in beaphar ook, ss ook. Er zijn weinig soorten biks waarin geen granen zitten. En als je merkt dat ie wat dikker wordt kun je gewoon wat minder geven.

HFST is echt prima hoor, als je konijn verder goed hooi eet krijgen ze genoeg vezels binnen. Bovendien zitten er in HFST ook een hoop vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Ja ik weet ook niet precies waar ze het over had, maar het kwam er dacht ik op neer dat er in HFST meer ongezonde dingen zaten dan in Beaphar en dat in Beaphar alleen het hoognodige zat. Ik begreep er echt heel weinig van en besloot gewoon voor HFST te gaan eerst. Loki is absoluut niet dik dus daar maak ik me ook geen zorgen over en hij eet heel goed hooi. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke van beaphar precies?

Ik zou iemand van een winkel trouwens ook niet zo snel geloven :P

Ik weet dat Vitakraft emotion graanvrij is en er zijn er nog wel een paar, maar over het algemeen bevat alles gewoon granen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt is ook zo:p ze had ook meer verstand van cavia's. Maar het leek me wel iets om nog goed over na te denken. Beaphar nature was het, op de site staat dat het inderdaad graanvrij is. 


Ze zei trouwens dat ze had gehoord dat konijnen sneller verstopping kregen van vitakraft. Ik zie ook niet echt in wat het probleem van granen is, misschien is dat anders voor cavia's ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er op de Beaphar site: "- 100% Graanvrij


Konijnen eten van nature nauwelijks granen, omdat deze relatief weinig vezels en veel zetmeel bevatten. Door geen granen te gebruiken in de voeding, ontstaat een goede verhouding tussen ruwvezel en zetmeel, wat de darmwerking stimuleert."


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat HFST een lekker harde brok is zodat ze goed moeten kauwen, daardoor slijten de kiezen. Beaphar is ook best hard, maar zijn kleinere brokjes. Ze ruiken wel erg lekker, maar zijn ook een stuk duurder.


 


Het zijn allebei prima brokken met een goede samenstelling.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .