Ga naar inhoud

(Natuurlijke) middelen tegen artrose


Gast

Aanbevolen berichten

Zoals veel mensen op dit forum al weten heeft mijn exram Flip artrose. Hij heeft hiervoor een super werkend natuurlijk middel, alleen is het een drama dit te geven.

Het zijn namelijk tabletjes en hoewel veel andere dieren ze zonder problemen eten (Fiona jat ze bijv. graag, als Flip ze niet wil) moet Flip er op de een of andere manier niets van weten en hij trapt ook nergens in.

Ik heb al verschillende manieren geprobeerd;

- los geven

- verpulveren, mengen met wortelsap/water, met een spuit geven. Hierdoor krijgt ie een ontzettende hekel aan me want ik moet hem hiervoor echt oppakken.

- verstoppen in een rozijntje

- hem even opsluiten met een prutje van verschillende lekkere dingen incl tabletjes

Het lijkt allemaal niet te werken, vandaar dat ik op zoek ben naar evt andere soorten natuurlijke middelen die makkelijker te geven zijn.

Heb zelf al zitten denken aan glucosamine, voor paarden is dat, maar geen idee of je dat ook aan konijnen mag geven.

Nog belangrijk: Flip reageert erg heftig op fruit, hij krijgt daar vrijwel direct plakpoep van, ik kan het dus niet (meer) mengen met zoiets.

Ik ben echt op zoek naar iets natuurlijks, ik wil hem niet het halve jaar op chemische pijnstilling hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik vind het ook zo gek! Het zijn ook enkel en alleen die tabletjes, andere dingen eet ie wel uit m'n hand namelijk. Ik kan het bijv ook niet mengen met water oid en over het voer doen want dan weet ik weer niet hoeveel hij binnen krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens bellen naar Puur of konijnen ook de Luur Arthtro mogen hebben.

Heb hier met mijn hond erg goede resultaten mee!

Het is zeer geschikt voor konijnen, zal het eens bestellen en kijken wat hij hiervan vind

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben namelijk bang, dat als ik iedere dag, een halfjaar lang, pijnstilling moet geven, dit 1. Niet goed is voor zijn darmen en 2. Er gewenning optreedt. Stel dat ie dan ergens anders pijnstilling voor nodig heeft, wat moet ik dan doen?

Misschien dat iemand daar een antwoord op weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NSAID's zijn gewoon echt niet geschikt om zo'n lange tijd te geven, omdat het op den duur gaat zorgen voor maagzweren en minder goed wondherstel.

Stel dat er gewenning optreedt moet je overstappen naar iets sterkers als er een keer wat is en dan kom je al snel uit bij corticosteroïden die naast maagzweren nog een heleboel andere nare bijwerkingen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik natuurlijk niet wil zeggen dat het goed voor wie dan ook is om langdurig corticosteroïden of NSAID's te geven, moet ik wel zeggen dat mijn ervaring is dat het met bijwerkingen meevalt. Ik ken best veel dieren die zonder gewoon niet meer klachtenvrij konden/kunnen leven en nog een hele goede tijd (gehad) hebben. Ik weet niet hoe slecht het met het konijn in kwestie gesteld is natuurlijk maar mijn konijn doet het nu al twee jaar heel goed dankzij de medicatie die ze krijgt. Tja, wellicht zijn haar nieren volgend jaar stuk, vreselijk maar zonder die medicatie had ik haar twee jaar geleden in moeten laten slapen. 


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, daar was ik dus bang voor en daarom wil ik hem geen NSAID's geven.

Het is in de winter het ergst. Hij kan zichzelf niet schoonhouden en zit alleen maar in een hoekje te zitten. Beweegt amper, ik vind het zielig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als me het op een natuurlijke manier op kan lossen, is dat op de lange termijn beter (uitspraak van dierenarts).

Simpelweg omdat de pijnstillers behoorlijk wat stuk maken.

Dus als natuurlijke pijnstiller werkt, zeker gebruiken!

Maar ook daarmee heb je te maken met gewenning.

Bij de puur Arthtro moet je na 6 weken een stop week in lassen (wordt aangeraden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook wat mijn dierenarts vindt en zei.

Ik ga 'm proberen, dat kan wel pas van het najaar omdat ie dan weer duidelijke klachten heeft. Dan weet ik of het werkt.

Ben er ook achter gekomen dat Flip last heeft van blaaszand/calcium want ik vind overal calciumplasjes. Eens kijken of er ook iets is wat daar tegen helpt. Meneer heeft altijd wat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .