Ga naar inhoud

Snot


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn ene konijn, Kees, heeft sinds woensdagavond snot.

Dinsdag was er nog niets aan de hand, hij was vrolijk, at goed enz.

Toen ik woensdagavond ging voeren vond ik hem in een hoekje, met zijn neus helemaal vol snot.

Op zijn neus zaten korsten opgedroogd snot.

Zijn pootjes waren helemaal schoon en hij keutelde ook gewoon.

Eten deed hij niet, dus meteen dierenarts gebeld en overlegd.

Hij krijgt nu pijnstillers, antibiotica en van alles om zijn darmen op gang te houden.

Eten doet hij zelf niet, dus hij krijgt ook dwangvoeding.

Gisteren nog even bij de dierenarts geweest en die zei dat hij goed ziek was.

Hij bleek ook nog eens gas te hebben, maar daarvoor kreeg hij al dus ook al medicatie.

Ze heeft laten zien hoe ik zijn neusje kan spoelen, alleen was hij daarna echt gesloopt en moest bijkomen, dus besloten om dat nu maar even niet te doen.

Gisteren was hij wel iets minder benauwd dat woensdag, en vandaag is zelfde verhaal als gisteren.

Kent iemand het dat het zo snel gaat?

En dat het dan ook zo heftig is?

En wat kan ik verder verwachten?

Hoelang kan het gaan duren voor er echt goede verbetering optreed?

Uiteraard vecht ik voor hem, maar hij moet het wel trekken.

Hij is erg benauwd en doet zelf niets.

Hij is ruim 7,5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het zo snel zo heftig is ken ik niet. Maar als je de juiste antibiotica te pakken hebt kan het ook weer met een dag of 2 a 3 over zijn. Ik hoop dat dat bij jou het geval is. Ik heb zelf 3 konijnen met snot gehad en bij 1 was het gelukkig snel weer over maar bij de andere 2 heb ik een maand diezelfde antibiotica gegeven zonder dat het iets uithaalde. Die twee heb ik toen een andere antibiotica gegeven en toen was het gelukkig zo over. Ze bleven gelukkig wel goed eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gaat morgen mee naar mijn stage (dierenartsenpraktijk) en zal daar nog een keer onderzocht worden en kijken hoe en wat.

Maar er moet echt zeer snel iets gaan gebeuren, want dit kan zo niet veel langer.

En overigens geloof ik niet dat er iets in zijn neus zit, aangezien het beide neusgaten zijn.

Vaak zie je dat er dan maar uit 1 neusgat troep komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn we gestart met Duplo injecties.

Hij krijgt de hoogste dosering en ipv eens per 3 dagen, om de dag.

Daarnaast onderhuids vocht iedere dag.

Dierenarts wil dat hij binnen een week echt goed is opgeknapt.

Hij gaat maandag en woensdag weer de hele dag mee naar de praktijk, zo kan ze hem zelf ook goed in de gaten houden.

Mijn man vond hem net wel wat alerter dan gisteren, dus hopelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duplocilline moet ook om de dag, gelukkig dat nu de juiste regelmaat wordt aangehouden. Fijn dat je hem in de gaten kunt houden als hij geen stress ervaart van het op en neer gaan ten minste want dat is wel belangrijk, merk dat toch altijd met ziekte dat stress gelijk de symptomen verergert. Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .