Ga naar inhoud

Snel ademen


picka<3

Aanbevolen berichten

Heey


 


Ik heb sinds kort een angorakonijn, maar nu had ik een vraagje want zij is 8 weken en nog niet geknipt.


Maar zij ademd heel snel en daarom gaat haar buikje heel snel op en neer. 


Ik had dus opgezocht op internet wat dit zou kunnen betekenen en toen las ik dat zij het dan te warm had maar wat kan ik daar tegen doen en is dat wel zo?


 


Groetjes Chantal


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook nog jong. Toen zij die leeftijd had, ademde ze ook snel. Maar dat was omdat ze nog wat bang was van de omgeving en haar hartslag flink op en neer ging, daar beefde ze dus zeg maar van. Maar dit was snel weg. (misschien lijkt dat van jouw konijn hier wat op?)


Zit je konijn buiten of binnen? Als ze binnen zit en niet direct in de zon dan lijkt het me sterk dat jouw konijn het te warm heeft.


Als ze buiten zit en ook in de schaduw dan vraag ik me ook echt af of ze het te warm zou hebben...


Anders wat je kan doen, je hebt volgens mij zelfs bij de dierenwinkel van die speciale koelblokken voor konijnen om op of tegen aan te liggen. Als ze het inderdaad te warm heeft, dan koelt ze op die manier goed af. En altijd voldoende water geven natuurlijk ;)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook nog jong. Toen zij die leeftijd had, ademde ze ook snel. Maar dat was omdat ze nog wat bang was van de omgeving en haar hartslag flink op en neer ging, daar beefde ze dus zeg maar van. Maar dit was snel weg. (misschien lijkt dat van jouw konijn hier wat op?)

Zit je konijn buiten of binnen? Als ze binnen zit en niet direct in de zon dan lijkt het me sterk dat jouw konijn het te warm heeft.

Als ze buiten zit en ook in de schaduw dan vraag ik me ook echt af of ze het te warm zou hebben...

Anders wat je kan doen, je hebt volgens mij zelfs bij de dierenwinkel van die speciale koelblokken voor konijnen om op of tegen aan te liggen. Als ze het inderdaad te warm heeft, dan koelt ze op die manier goed af. En altijd voldoende water geven natuurlijk ;)

Ja het lijkt wel een beetje op beven, zij zit in een buitenhok en overdag soms in de ren maar als ik haar mee naar binnen neem gaat ze rustig liggen en zo te zien voelt ze zich dan op haar gemak, maar dan ligt ze nog wel steeds te beven maar toch bedankt! En ik hoop dat het over gaat. :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad van de warmte zijn, maar ik denk dat het bij jouw konijntje eerder een soort stress is. Je hebt het konijntje nog niet zo lang, dus geef het diertje even wat rust. Ze moet nog wennen aan alles.

Ja klopt dat is het denk ik ook want nu gaat het al wel een stukje beter, bedankt. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .