Ga naar inhoud

Konijnen ontsnapt, waar op letten?


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Ik kreeg net de schrik van mn leven. Mn moeder maakt me net wakker (Daarom al zo vroeg) en zei: Ik denk dat je konijnen ontsnapt zijn.


Opties: Stamper ontsnapt, bunny en fluffy onsnapt, allebei ontsnapt, of een konijn over de schutting gegooid, want ik weet dat in een 10 m radius al heel wat eenzame nijnen zitten.


 


Ik ben snel naar beneden gerend en mijn konijnen waren idd ontsnapt. Stamper niet, gelukkig.


Ze hadden naast de keukendeur, waar geen tegels liggen, een heel gangetje gegraven, bijna ONDER de keuken.


 


Inmiddels zitten ze weer in hun hok. Ze zijn ontsnapt door het deurtje open te duwen. Bah, en ik had al zo'n voorgevoel dat ik het deurtje niet goed had dichtgedaan. Stenen voor het deurtje gezet, hij kan nu niet meer open.


 


Nu realiseerde ik me dat we aardig wat planten/onkruid in de tuin hebben staan en aangezien we niet weten hoe lang ze al los lopen kunnen ze daar best van gegeten hebben.


We hebben Hortensia's (waar ze altijd aan proberen te knabbelen hier) Boterbloemen, Magrieten, en natuurlijk Paardebloemen en Gras.


Maar er ligt ook Bamboe (hard en gedroogd) en er hangen/liggen overal kabels. Ook ben ik zelf een furry en was ik gisteren aan mijn fursuit bezig, dus de tuin wemelde van de losse stukken foam. Er lag ook nog een oude appel, die probeerde mijn neefje gisteren ook al op te eten


 


ALS ze iet gegeten zouden hebben, waar moet ik dan op letten? De laatste keer dat dit gebeurde was het Stamper, maar die eet alleen paardenbloemen. En toen Flufy een keer ontsnapte, vorig jaar, zat ze alleen achter haar hok. Dit zijn mijn eerste konijnen, en ik heb dit nog nooit zo 'erg' meegemaakt, dus ik maak me hartstikke zorgen.


 


Hopelijk kunnen jullie mij helpen,


Groetjes van Bunny, Fluffy, Stampertje en ik.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als konijnen de keuze hebben, hebben ze zelf gelukkig nog het instinct om te starten met eten van de planten die niet giftig zijn, zoals dus inderdaad paardenbloem. Ik ga er dus min of meer vanuit dat je je niet te veel zorgen moet maken. Zorg er in ieder geval voor dat de spijsvertering goed op gang blijft. Dus goed eten en drinken.


 


Houd ze goed in de gaten, als ze anders doen dan anders, overleg dan wel direct met een dierenarts. Als ze bijvoorbeeld suf zijn, niet willen eten, diarree of ademhalingsproblemen krijgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .