Ga naar inhoud

Laten inslapen of niet?


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Ik twijfel al een tijdje over mijn Franse Hangoor voedster. Ze is op dit moment niet ziek.

Ze heeft al aardig wat gehad in haar leven. Ze is blind. Allebei haar ogen zijn weggehaald vanwege glaucoom. Ze heeft myxomatose gehad en overwonnen.

De laatste tijd merk ik dat ze oud wordt. Ze wast zich niet goed. Ze plast overal, ook over zichzelf. Ze blijft ook gewoon in haar plas zitten. Ze is dus van onderen niet echt schoon. Wel droog op dit moment. Haar staart en poten vervilten hierdoor.

Ik kan hier eigenlijk niks aan doen want ze wil niet meer gekamd en schoongemaakt worden. Ze ligt liever rustig in haar hok. Ik wil haar ook niet teveel lastigvallen.

Ze zit samen maar de Hollander waarmee ze zit kan haar ook niet schoonhouden.

Ze is nu 6 jaar, wat voor een Franse Hangoor al echt oud is volgens mij. Ik ben bang dat ze van de zomer maden krijgt ofzo omdat ze niet schoon is. Ze is ook afgevallen. Ze woog altijd 5,1 kg en nu 4,3 kg. Dat is geleidelijk gegaan afgelopen jaar.

Heeft ze nog wel een konijnenwaardig bestaan vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat ze niet ziek is maar daar zou ik mijn twijfels bij hebben als ze urine laat lopen en afvalt. Of heb je dit al laten onderzoeken bij de dierenarts? Ik zou met de dierenarts hierover in gesprek gaan en overleggen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine laten lopen, zichzelf niet goed schoonmaken en afvallen. Typische E.cuniculi symptomen, lijkt me toch verstandig om even met de dierenarts te overleggen. Inslapen kan altijd nog, als je weet of en wat er met haar aan de hand is. Natuurlijk hoeft ze niet te lijden, dus dat je er over nadenkt vind ik wel begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het ook typisch voor E.C. dus ik vraag me ook af of je al behandeld hebt hiervoor? Hoe sneller je start met de behandeling hoe sneller effect. Hopelijk ben je nog op tijd mocht je hier nog niets mee gedaan hebben, het is niet iets om op zijn beloop te laten. Dat je zegt dat ze niet ziek is doet me vermoeden dat je het niet als ziekte geïnterpreteerd hebt terwijl het dat heel goed wel zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook naar de dierenarts gaan en ook vragen in hoeverre hij het nog konijnwaardig vindt. En stel jezelf ook die vraag. Wij kunnen dat moeilijk voor je invullen. Ook vindt de een eerder dat die grens is bereikt dan de ander.

Ikzou ook eerst willen uitsluiten dat ze ec heeft. En haar idd even met nomyasis insprayen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat lastig en verdrietig voor je nijntje :  ik begrijp helemaal hoe je je voelt en de keuze is lastig. Mijn nijntje heeft momenteel last van kaakabcessen en na een dure operatie is er nog steeds niet veel verbetering en zit ik ook met een dilemma.. Ik zou in jou geval overleggen met de dierenarts of het nog dierwaardig is..


 


Veel sterkte met je beslissing en nijntje :hug:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .