Ga naar inhoud

1 konijn uit groep moet afvallen


StamperPluis

Aanbevolen berichten

ik heb hier een groep van 6 konijnen zitten. Nu is 1 van deze konijnen, Roos, te zwaar geworden en moet dus op dieet. Ik ben al biks aan het minderen, maar het afvallen wil niet echt lukken. Ik denk dat Roos degene is die de meeste biks naar binnen werkt. Ze krijgen nu totaal 120 gram biks per dag en uiteraard hooi, kruiden en groenvoer. Ik wil best nog wel de hoeveelheid biks verder afbouwen, maar doe ik dan de andere 5 niet te kort? Zij zijn nl wel op het juiste gewicht. Heeft iemand ervaring met hoe je een konijn binnen een groep laat afvallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou kunnen, maar op het moment dat ik de bakken vul eet ze niet zo heel veel. Ze eet denk ik over de gehele dag het meeste van de biks. Ik kan natuurlijk de bakken weghalen zodat ze er niet altijd de beschikking over heeft, maar ik ben dan bang dat ik de andere tekort doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze eten het niet in 1 keer op. Of ik ga nog minder in de bakken doen of Ik ga de bakken dan na een kwartier/half uur weghalen. Hopelijk doe ik de rest daarmee niet tekort. Want 120 gr biks op een totaal gewicht van 12/13 kg is niet teveel. Maar ik bedenk me nu dat wanneer Roos daar bijv. de helft van opeet, dan is de rest het al gewend met minder te moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze zullen inderdaad niet verhongeren, daar heb je gelijk in. Ik ben waarschijnlijk te bezorgd. Ze krijgen drie keer per dag groente, en dat bestaat uit andijvie, witlof, komkommer, broccoli, wortelloof en een klein stukje wortel. En uiteraard hebben ze altijd hooi tot hun beschikking, waar ik dan div. gedroogde kruiden bij doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .