Ga naar inhoud

water


knaagjes

Aanbevolen berichten

Ik was deze ochtend even op de markt (en nee, ik heb géén konijn gekocht) maar ik heb wel een conversatie gehoord tussen een fokker en twee klanten.

De fokker zei dat konijnen niet te veel mogen drinken omdat hun buik dan opzwelt en ze slecht gaan eten.

Ik weet niet wat ik hiermee moet. Rufus zie ik wel veel drinken ja, maar hij zit binnen en de lucht zal droog zijn waarschijnlijk.

Je hoort natuurlijk zoveel en iedereen heeft wel een andere mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik denk dan dat een konijn wel zal afgaan op z'n instinct en drinken als het dorst heeft... Als het veel groente eet, krijgt het vocht binnen langs die weg en zal het minder drinken. Als het enkel droogvoer en hooi eet, dan zal het meer drinken. Lijkt me logisch... Een beetje vertrouwen op de natuur van de beestjes, zou ik zeggen.

Buik opzwellen... dat hebben wij mensen ook he, als we te veel drinken (en nee, ik bedoel dan niet een bierbuik :bunny3:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een dier wil drinken moet het altijd kunnen drinken

drinkwater is iets wat je niet mag ontzeggen aan een dier.

Er zijn aandoeningen waardoor een dier meer gaat drinken (bijvoorbeeld blaas- en nierproblemen, suikerziekte etc), maar dan heeft hij dat extra vocht echt wel nodig, anders droogt hij uit of krijgt hij grote schade aan zijn organen.

Een dier kan prima zelf bepalen of en hoeveel hij drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..konijnen op een markt?! :blink:

ja das hier een soort folklore. De dierenmarkt, in de volksmond konijnenmarkt.

Ze verkopen daar kippen, eenden etc en vogeltjes en in de zomer siervissen.

Maar dus ook muisjes, hamsters, cavia's en konijnen. Sinds een tijd mogen ze niet meer samen staan. De man met zijn kraam met dierenbenodigheden heeft dus géén konijnen of caafjes meer bij omdat zijn kraam tussen de vogels staat. eel handelaars kopen daar bij elkaar om verder te fokken, kwestie van nieuw bloed te hebben.

Er waren een paar mannen die blijkbaar een konijn wilden om vet te mesten, maar de handelaar heeft dat snel uit hun hoofd gepraat, het was een stamboomkonijn en kostte 35€. 't Is voor de kweek, zei hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieke:

Er zijn nog steeds overal veel dierenmarkten, misschien niet zo bekend voor iedereen maar ze zijn er zeker wel.

Ook ik ga geregeld naar zo'n dierenmarkt.

Je komt er veel fokkers tegen waarmee je dieren en ervaring uitwisseld, maar ook je reinste broodfokkers die hun jongen daar verkopen aan handelaren die alle jonge konijntjes opkopen en naar dierenwinkels brengen.

In principe vind ik dat zo'n markt moet kunnen.

je ziet op de markt hier zelden slecht uitziende konijnen, waarom niet, omdat ze dat niet gedogen en zo iemand met dieren en al naar huis stuurt.

Tuurlijk zal je er wel eens een mager konijn aan treffen, daar heb ik hannes ook gevonden, maar zieke dieren of te jonge dieren niet.

Ella is ook via zo'n markt gekomen.

Ik had de desbetreffende fokker gevraagd en omdat ik anders een paar uur moet rijden ontmoeten we elkaar op de markt en wisselen we dieren uit.

Die markten zijn zeker niet negatief, het is alleen jammer dat je de broodfokkers er niet kan weren zolang hun dieren er goed uit zien.

Zelf heb ik er nog nooit verkocht, maar wel al verscheidene keren van collega fokkers gekocht, mijn eerste kleurdwergen kwamen via de markt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .