Ga naar inhoud

Bunny ziek?


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.


 


 Ik ben net met mijn beste vriendin naar mijn konijnen gegaan. Zij vind het leuk de verantwoordelijkheid van Bunny te nemen. Dus toen ik haar Bunny's toilet gaf liet ik zien dat ze zindelijk was, maar wat ik zag was echt schrikbarend voor mij. Er leek bloed te zitten in Bunny's urine. Het kan niet van wortel zijn, de laatste keer dat ze dat opheeft is afgelopen zomer.


 


Ik ben echt heel bang dat ze ziek is, want ze deed al raar de afgelopen week. Stampen, wegkruipen, niet actief, heel veel drinken, weinig eten (Kan komen door nieuw eten) en volgens mijn vriendin tegen dingen aanrennen en zichzelf kaalplukken. Misschien kan dit komen omdat hun hok is uitgebreid, naar een hoog hok met 3 verdiepingen en grote ren.


 


Ik heb het toilet (heeeeeel dom) leeggegooit en opnieuw gevuld, om te kijken of er zo weer 'bloed' in zit.


 


Moet ik alleen dan naar de DA (Als er bloed inzit) of ook  gewoon nu? Ik ben gewoon heel erg bang dat ze ziek is...


 


Groetjes, de nijntjes en ik.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijn? Ik begrijp dat het een voedster is he? Soms lijkt de urine erg bloedrood. Dat hoeft dan niet perse bloed te zij . Maar het kan ook zijn dat je gelijk hebt. En als dat zo is zou je lunnen denken aan bijvoorbeeld baarmoeder of blaasproblemen. Maar dat kan alleen de dierenarts bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me ook een keer doodgeschrokken toen er bloedrode plas naast de wc was gemorst.


Ik dacht dat ze echt iets ernstig voor hadden maar heb hier toen gelezen dat dit vaker voorkomt bij konijnen (hangt van het voer af soms).


En inderdaad de volgende plasjes begonnen weer een normale kleur te krijgen.


 


Dat gezegd zijnde ken jij je konijnen natuurlijk het beste en met een konijn kan je beter een keertje teveel naar de dierenarts gaan dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker met het vreemde gedrag, inclusief het plukken van de afgelopen tijd, zou ik zeker even bellen met de dierenarts. Even overleg kan nooit kwaad.
Meestal is rode urine het resultaat van kleurstoffen in het eten (betacaroteen zorgt voor een dergelijke kleur, en zit in heel veel soorten groenten.) maar het kan ook iets zijn dat met de baarmoeder/hormoonhuishouding samen hangt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als er geen ontsteking was, wat is dan het nut van antibiotica? Ik bedoel, bij een blaasontsteking lijkt antibiotica me heel nuttig maar aangezien een blaasontsteking niet aan de orde was begrijp ik de antibiotica niet zo goed. Waar is de antibiotica voor en wat is de oorzaak van het bloed in de urine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonja


 


De dierenarts was niet echt duidelijk. Volgens mij ook niet de beste en ze was ook nog eens beginnend volgens mij. Had haar nog nooit eerder gezien (en ik ga/ging vaak mee met mijn zus daarheen) en ze zei tegen haar assistente 'Jij weet wel hoe je hem goed vast moet houden'


 


@Belleke


 


In eerste instantie onmogelijk. Het zijn twee voedsters (En ze zitten apart hoor :) ) en ze zitten in een dichte schuur. Maar nu ik erover denk zag ik laatst wel iets in de tuin 's avonds ter grote van een konijn... maar de dierenarts heeft aan haar buik gevoeld en er was niks -phieuw-


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens even naar een konijnkundige dierenarts gaan. Kijk eens in dit lijstje:

http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/18263-lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Niet omdat de dierenarts de assistente het konijn vast liet houden, dat kan, en maakt niks uit voor de gezondheid van je konijn, maar eigenlijk omdat je nog steeds totaal geen idee hebt van wat je konijn mankeert en er geen (mogelijke)diagnose lijkt te zijn.

Je zou ook nog eens kunnen bellen om uitleg waar nu precies die antibiotica voor is, maar als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik naar een dierenarts gaan die je konijn goed kan onderzoeken om eventuele baarmoederproblemen ook te bekijken bijvoorbeeld.

Als je konijn altijd in de schuur zit en die zit dicht, dan kan een wild konijn er niet bij toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je het ook niet goed voelen hoor of ze zwanger zijn.

Mamski was onder behandeling met een abces op haar buik dus iedere dag verzorgd en vaak bij de dierenarts geweest.

En ineens oeps 3 jonkies.

Maar als er niets bij kan in de schuur kan dat natuurlijk niet de oorzaak zijn.

Dan zou ik kijken of er bij jou in de buurt een konijnkundige dierenarts zit en vragen voor een echo.

Op een foto schijn je baarmoederproblemen minder goed te kunnen zien.

Hier schreef onze dierenarts ook AB voor zonder verder onderzoek en alleen op symptomen af gegaan.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .