Ga naar inhoud

Abces


Jbo

Aanbevolen berichten

hoi, mijn konijn heeft een abces (wang/kaak).


Schoon laten maken bij Da, Antiobitica kuur heb ik nu, maar er komt nog pus uit en is dik, te dik..


Maar de Da zegt het geneest op eigen kracht. Ik heb niks meegekregen om wond open te houden of schoon te maken.


 


Iets in me zegt dat ik iets meer moet doen. . Ik wil de wond open houden en schoonmaken. Ik zie al zoutoplossingen e,d, Kan iemand alsjeblieft vertellen wat nog meer kan. Hoe, e.d. Hoe maak ik een zoutoplossing en hoe hou ik het open en schoon.. en als iemand nog meer tips hebt..  Graag ! Dank je wel alvast


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat Lonja zegt ga naar een konijnkundige dierenarts toe.

Er moet ook even gekeken worden of het abces niet ontstaan is door onderliggende tandproblemen.

Wonden bij konijnen gaan snel dicht en de pus is heel erg dik zo dik als tandpasta.

Kijk anders eens op de site van Wilhelminakliniek in Utrecht.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heeft de DA het abces open gehouden en komt er om die reden nog oud uit. Juist omdat er nog pus uit komt lijkt mij dat het gewoon open is. Het kan nog even duren voordat alle rommel er helemaal uit is, dat is vrij normaal voor een abces. Maar... Ik ben geen DA en zou inderdaad even terug gaan als je het niet vertrouwd. Beterschap!

"oud" moet pus zijn, ik ben mobiel aan het bb-en en krijg het niet aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .