Ga naar inhoud

Rare wonde op oor


Erika92

Aanbevolen berichten

Ik ging net even bij de konijnen kijken en ik zag dat Noedels toch best een lelijke wonde op haar oor heeft ineens.


Ik heb geen idee waar dit vandaan kan komen, daarstraks hoorde ik wel veel gestommel maar dat is hier redelijk normaal :-)


 


Ik heb wat foto's zodat jullie kunnen meedenken:


5jwdiv.jpg


 


av0bjr.jpg


 


2a5c8zo.jpg


 


En hier nog een foto van de "crime scene" hier heb ik 4 bloedvlekken gevonden.


Misschien dat iemand met veel fantasie me kan uitleggen hoe ze zich misschien aan die krat heeft pijn gedaan?


 


Ik vond daarna in de gang wel een grote pluk haar van haar die is uitgetrokken, dus moet ik misschien toch Pim verdenken? 


Ze zijn nu iets meer dan een maand samen.


Ik heb het bloed op haar oor proberen weg te krijgen met een vochtig doekje maar het is al te droog en wou haar ook geen pijn doen voor een foto.


De 2e foto (binnenkant van het oor) daar lijkt gewoon een lap vel weg te zijn maar dat bloed niet echt.


Zou dit het gevolg kunnen zijn van een beet?


 


En is het nodig dit te ontsmetten? Ik heb hier wel isobetadine staan.


 


Bedankt voor het meedenken alvast! Wil voorkomen dat dit nog eens gebeurt..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen expert maar voor mij ziet dit als een bijtwond uit, vooral omdat je het vaker ziet dat ze elkaar in de oren en neus bijten bij een gevecht. Hoe zeker weet je dat je koppel safe is? Dit zou voor mij namelijk reden zijn om er bovenop te zitten en te zien of het wel goed tussen ze zit. Goed schoonmaken kan sowieso geen kwaad dus dat zeker wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het ook het meest op een bijtwond, goed dat je dat bevestigt.

Ik weet ook niet hoe hard dit reden is voor paniek.

Zijn zulke "ruzies" normaal bij een koppel of niet?

Ik weet dat bijten tot bloedens toe not done is bij een koppeling maar hier gaat het nu al weken goed.

ze hebben ook nooit gebeten of echt ruzie gemaakt, Pim was doodsbang in het begin maar dat is nu ok.

Ik moet wel zeggen dat ik hen een stresserend koppel vind, maar dat stak ik op de leeftijd, Noedels is nu 5 maand en Pim 7 maand.

Ik bedoel hiermee dat ze altijd zo hyper zijn en ze elkaar hierin nog aansteken ook.

Als ik binnenkom is het rennen achter elkaar aan sowieso, Noedels achter Pim.

dit gebeurt ook random door de dag, Pim rent altijd weg als Noedels hem langs de achterkant nadert, waarop zij er dan weer achteraan gaat.

Nooit agressief, maar wat voor gedrag het wel is weet ik niet.

Ze zitten ook heel veel leuk samen hoor, zo betrap ik ze meestal, Noedels wast hem ook. Pim gaat altijd laag tegen de grond als zij hem nadert, misschien dat sommigen weten wie hier nu de "dominante" is?

Komt het vaker voor dat een koppeling tussen ram en voedster na zoveel tijd kan fout gaan?

Noedels heeft voor Pim een ander vriendje gehad maar deze is gestorven aan een gas aanval. Die rammelaar heeft haar ook eens een stukje uit haar oor gebeten, dat was ook het enige incident ik vond het toen zo vreemd.

Dit lijkt hetzelfde, hopelijk blijft het hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het er ook uitzien als een bijtwond. Op zich, als het nu weer goed is tussen de twee, is er niet meteen reden tot paniek. Ze hebben inderdaad een lastige leeftijd nu en ja, dan kan het na een tijdje toch fout gaan. Al zou ik daar nu niet direct van uit gaan, maar afwachten hoe dit zich ontwikkelt. Degene die gewassen wordt, is over het algemeen dominant, die dwingt dat ook af door laag bij de grond te gaan zitten met de kop. Maar vaak is het niet helemaal duidelijk wie er nou echt de baas is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier 1x gevochten, ook inderdaad een kapot oortje alleen dan helemaal door dus dat is nu een sneetje in het oor.

Stelt weinig voor hoor 2mm ofzo, daarna nooit meer gebeurd.

Ik zou ze wel in de gaten gaan houden, niet meteen paniekstand want zoals je ziet hoeft het niet altijd meteen een slecht stel te betekenen. Maar het risico is er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zulke ruzies normaal zijn bij een stabiel koppel: nee tis niet normaal ;) maar goed wij mensen maken ook wel eens ruzie met onze partner. Ik zou ze alleen wel echt even goed im de gaten houden want ook dat achter elkaar aan rennen nu ze een maand samen zijn zou bij een geslaagde koppeling niet snel voorkomen. Maar goed jou nijnen zitten wel volop in de puberteit wat ook wel de reden tot stress kan zijn. Maar en dan wil ik je niet afschrikken het kan ook zijn dat Noedels niet helemaal lekker is waardoor er wat stress ontstaat. Hou ze even goed in de gaten, kan nooit kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee! (in mijn eentje had ik me suf gepiekerd)


 


Zal ze inderdaad goed in de gaten houden allebei, scheelt ook dat ze binnen zitten, 's nachts hoor ik dus (jammer genoeg) ook alles.


Het zal inderdaad wel met die puberteit te maken hebben, misschien beginnen de rangen te veranderen.


 


Ik dacht inderdaad ook dat degene die gewassen werd de "dominantere" was, vind het alleen dan zo raar dat hij zo vaak blijft wegrennen voor haar, in het begin stak ik het op zijn angst maar dat kan nu toch niet meer...rare beesten.


 


Femmeke: kan Noedels dan ook een hulplijn voor partnergeweld bellen?  ;)


Mijn arm kleintje, 2x dat ze haar goed te pakken hebben, ze heeft nog zo'n schattige oortjes.


Hopelijk geneest het mooi, ik heb het toch ontsmet ondertussen. 


Bedankt voor de tip over de gezondheid, had ik nog niet aan gedacht maar bij honden is dat ook zo. 


Pim heeft 3 weken geleden coccidiose gehad maar daar zijn ze nu beiden voor behandeld. 


Kan ook iets helemaal anders zijn laten we duimen van niet!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jagen is inderdaad niet normaalbij een gesetteld koppel.

Het kan wel later nog mis gaan, heb het zelf gehad. Leuk koppel samen, het vrouwtje bleek alleen vanaf het begin af aan coccidiose onder de leden gehad te hebben en werd na een maand bij mij erg ziek.

Toen ze weer beter was ging het niet meer zo lekker tussen die twee. Veel jagen en onrust en de ram hapte vaak haar uit haar kont en beet soms zelf ook. Maar soms waren ze ook weer zo enorm lief samen.

Ik heb veel geprobeerd maar het is eigenlijk niet meer goed gekomen totdat ik er nog 2 konijnen bij genomen heb.

Denk achteraf dat het vrouwtje veel te druk was voor het mannetje maar dat dat in het begin niet zo was omdat ze toen wat rustiger was dan ze eigenlijk hoorde te zijn door de coccidiose.

Wellicht zou zoiets bij jou ook kunnen meespelen?

Nog maar even aankijken maar wel op blijven letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmeke; ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Lonja; bedankt voor de ervaring dat is ook weer iets waar ik me in kan vinden door Pim zijn coccidiose.

Ik had er nog niet aan gedacht maar het kan goed zijn dat ze daarom zo achter hem zit, omdat hij zwakker lijkt.

Ik moet hem morgen de laatste dosis van zijn medicatie geven maar hij is ondertussen alweer goed bijgekomen en lijkt weer tiptop.

Misschien dat dit jagen binnenkort dan voorbij is, of misschien wordt hij daardoor nu pittiger.

De toekomst zal het wel uitwijzen.

Hun energieniveau is wel goed gelijk volgens mij, zelfs zo gelijkend dat ik me soms afvraag of ik geen rustiger mannetje voor haar had moeten zoeken, twee stresskippen zijn het.

De vorige was een tamzak en dat gaf Noedels ook meer rust.

Je hebt me in ieder geval een goed argument tov mijn vriend gegeven om er nog 2 bij te nemen ;-)

Neenee dat kan ik mentaal niet aan, ik heb mijn handen al vol genoeg aan deze twee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .