Ga naar inhoud

Konijn verkouden?


Coconijntje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds een tijdje is een van mijn 2 konijnen "verkouden". Ik weet niet of dat echt zo is maar goed. Het konijn "niest" dus eigenlijk de hele dag door. Soms wel 20 keer per minuut. Ik weet ook niet of het echt niezen is maar zo klinkt het wel. Het is moeilijk te omschrijven maar het klinkt zo: pfjoe! Toen ik het t' voor het eerst hoorde maakte ik me niet zoveel zorgen maar nu gebeurt het steeds vaker en ik vermoed dat Coco er misschien wel last van heeft. Ik vraag mij af of ik me hier zorgen om moet maken of dat het iets normaals is.

Coconijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je toch aanraden even naar de dierenarts te gaan. Het zou snot kunnen zijn of een overgevoeligheid voor iets in de bodembedekking of iets dergelijks. Dat een konijn zo vaak niest is in ieder geval niet normaal, er is dus echt wel iets aan de hand waar actie voor moet worden ondernomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik houd Coco nog even een paar daagjes in de gaten. Aan de hand van de observatie zal ik beslissen of het echt nodig is om naar de dierenarts te gaan. En wat Kolino over de bodembedekking zei; wij hebben naast stro ook kattenbak houtkorrels wat erg stoffig is. Zou hij daar een alergische reactie op kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahum... Het is nu al echt nodig om na het weekend naar de dierenarts te gaan. Dit gaat niet vanzelf over, het kan even minder worden, afhankelijk van wat het is, maar het zal weer terug komen. Een konijn heeft niet zoals mensen gewoon een verkoudheid die vanzelf weer over gaat. Zoals de mensen hierboven al zeggen: dit is niet normaal en je moet hiermee naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ik later ook nog aan, las vd week ook bij een opvang die een konijntje hadden wat veel nieste dat er een strootje hooi in het neusgat zat, het was gelijk over nadat het eruit was. Je zou dat altijd even kunnen kijken natuurlijk.

Is dat niet het geval of kun je het niet goed zien wel even naar de DA want normaal is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net bij de DA geweest. Ze zeggen dat het een licht ontstekingkje in de neus is. Een verkoudheid dus. Heb neusdruppels en ontstekingsremmers meegekregen. Coco moet nu een tijdje dagelijks aan de medicijnen. Mocht het over een paar weken niet over zijn, moeten we opnieuw naar DA. Er kan dan een strootje of dergelijken in de neus zitten. Coco maakt het goed. Nog licht gestrest van de DA. hopelijk komt dat niezen niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .