Ga naar inhoud

ik wil geen brokken meer geven. Heeft iemand tips?


Djohn

Aanbevolen berichten

Hey Iedereen,


 


Star heeft last van blaaszand ( sludge)  en de brokjes zitten heel veel calcium en ik moest het al halveren. 


 


Maar ik ben van plan om  totaal te stoppen met brokken en alleen nog op hooi en groenvoer  gaan. Heeft iemand tips? of ervaringen?  of andere topics? 


 


 


Alvast bedankt voor jullie reacties!!! :) Groetjes djohn 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al een topic over te vinden..


 


Gevonden; http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/64172-wie-geeft-zijn-konijnen-geen-biks-en-kan-mij-hier-meer-over-vertellen/?hl=%20geen%20%20biks


 


Konijnen hebben hun biks wel nodig. Je kunt natuurlijk een biks geven met laag calciumgehalte. Ik ben er niet zo in thuis, misschien dat andere mensen nog tips hebben. Ik persoonlijk vind het wel iets om over na te denken als je echt konijn ziek wordt/is van calcium. Belangrijk is dan wel dat je kunt voorzien in veel groenvoer, verschillende soorten grassen en hooi...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al een topic over te vinden..

 

Gevonden; http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/64172-wie-geeft-zijn-konijnen-geen-biks-en-kan-mij-hier-meer-over-vertellen/?hl=%20geen%20%20biks

 

Konijnen hebben hun biks wel nodig. Je kunt natuurlijk een biks geven met laag calciumgehalte. Ik ben er niet zo in thuis, misschien dat andere mensen nog tips hebben. Ik persoonlijk vind het wel iets om over na te denken als je echt konijn ziek wordt/is van calcium. Belangrijk is dan wel dat je kunt voorzien in veel groenvoer, verschillende soorten grassen en hooi...

 

Hey!  Dankjewel voor de link! 

 

Ik denk dat ik inderdaad niet ga stoppen met de biks want wat ik lees. is niet echt positief wat anderen hun ervaringen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen biks voeren kan wel, maar het punt is dat jij dan moet zorgen dat je op de juiste manier wel een volledig uitgebalanceerd dieet geeft en dat is enorm moeilijk. Want in principe kunnen konijnen zeker wel zonder brok. 


Er is hier wel iemand op BB die geen brokken geeft, maar ik weet zo de naam even niet. Was volgens mij iemand met een blauwe hangoor. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen biks voeren kan wel, maar het punt is dat jij dan moet zorgen dat je op de juiste manier wel een volledig uitgebalanceerd dieet geeft en dat is enorm moeilijk. Want in principe kunnen konijnen zeker wel zonder brok. 

Er is hier wel iemand op BB die geen brokken geeft, maar ik weet zo de naam even niet. Was volgens mij iemand met een blauwe hangoor. 

hmm... inderdaad een beetje te moeilijk voor mij    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .