Ga naar inhoud

Fluffy drinkt heel veel


Roosu

Aanbevolen berichten

Fluffy drinkt sinds kort heel veel en dan heb ik het niet over 1 liter maar wel 3-4 liter per dag!


eerst had hij een flesje maar daar trok hij altijd zo hard aan en uiteindelijk heeft hij het flesje kapot gemaakt ik heb elke keer een bakje voor hem neergezet maar dat moest ik zo vaak bijvullen en dan voelde ik me zo rot als ik er niet was en hij zonder water zat dus heb ik een honden drink bak gekocht hier kan 1,5 liter in en die moet ik 2-3 keer per dag bijvullen!


 


ik maak me zo zorgen :(


maandag hebben we een afspraak met de dierenarts


 


hij plast ook overal ik ben de helen dag bezig om plasjes op te ruimen (ze hebben een eigen kamer) dus ik ga denk de ruimte beperken met een ren want het is gewoon niet te doen zo helaas springt hij zo over een panelen ren heen (die van 60 cm) dus ik ga denk ik maar een puppy ren aanschaffen


 


hij plast ook telkens op het plastic in zijn kooi terwijl er gewoon een wc in staat dus ik heb de helen kooi maar gevuld met bodembedekking.. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om eens een bezoekje aan de dierenarts te brengen, want dit is inderdaad niet gezond. 


Mijn advies neemt direct wat urine mee zodat ze dat kunnen nakijken. Het kunnen namelijk vele diverse dingen zijn.


E.cuniculi, blaasproblemen, nierproblemen etc. etc. 


Succes maandag!


Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties


 


hoe moet ik de urine dan opvangen?


 


hij heeft ook de laatst tijd vieze pootjes maar ja dat kan ook komen omdat hij vaak in zijn poepbak slaapt en omdat hij door zijn plas heen huppelt als ik niet op tijd ben met opruimen..


ik hoop echt dat het niks ernstigs is ik maar me zo zorgen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

In Gedrag staat een topic over een ander konijn wat overmatig drinkt. Dat zou je kunnen lezen om te zien wat er onderzocht is. Het is een symptoom van veel aandoeningen. Ik hoop voor je dat het meevalt!

Je zou ook een algemeen bloedbeeld kunnen laten maken, ik denk dat de dierenarts dat voor zal stellen. Kost wel wat maar vaak komt daar wel iets uit. Het kan wel even zoeken zijn naar de oorzaak, ik dacht dat ze er bij dat andere konijn ook nog niet helemaal uit zijn. Beterschap voor je konijn iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat topic gaat toch over een konijn wat overmatig drinkt zonder medische oorzaak? Het lijkt me handig te laten onderzoeken of er iets medisch aan de hand is, goed dat je een bezoekje aan de DA brengt. Dan hoor je vanzelf hoe of wat. Een plasje meenemen is inderdaad wel een goede tip, succes!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat topic gaat over een van mijn konijnen ;-). We dachten dat het geen medisch iets was omdat bloed en urine goed waren, nu laten we toch iets verder kijken, omdat er nog een paar opties open waren qua medische oorzaak. Alhoewel het er steeds meer op lijkt dat het toch niet iets medisch is.


 


En ze wordt behandeld voor diabetes inspidus, maar dat is geen suikerziekte! Ze maken een hormoon niet aan dat voor concentratie van de plas zou moeten zorgen. Met als gevolg dat het waterig blijft en er dus zo uitloopt, waardoor ze blijven drinken om dat aan te vullen. Dit heeft dus niets met suikerziekte te maken en is niet in het bloed te vinden. Dus voordat je voortaan iets zegt, even beter lezen ;-)


 


Maar ze krijgt daar nu ruim een week druppels voor en het helpt niets... Dus maandag de dierenarts maar weer eens bellen.


 


Klinkt niet best Roosu, sterkte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

3-4 liter pfoee dat krijg ik nog bijlange niet op.


Goed dat je zo snel naar de dierenarts gaat. Dit klinkt ook wel als een probleem dat het vocht niet genoeg opgenomen wordt.


Hoe ziet de urine eruit? normaal?


 


We duimen mee dat het niet te ernstig is!


 


Enne: 3-4 liter aan plas opruimen... arme jij!


Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor de reacties :)


ja zijn plas ziet er normaal uit gewoon doorzichtig 


ik heb de ruimte beperkt in hun kamer met een panelen ren want die plasjes in die grote kamer opruimen is niet te doen!


 


nu afwachten tot morgen dan zal ik het nog effen laten weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

we komen net van de dierenarts helaas was de urine die ik meegenomen had een beetje te oud ze zeiden dat ik het beter is als ik het morgen nog een keer meeneem maar dan vers als er niks uit het urineonderzoek komt gaan ze een bloedonderzoek doen...


 


verder was Fluffy een klein beetje afgevallen dus daar maakte de dierenarts zich wel een beetje zorgen om 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .