Ga naar inhoud

Dosering meloxidyl?


Cathedral

Aanbevolen berichten

Ik heb van de dierenarts een potje meloxidyl voor honden meegekregen en zou hiervan 1 ml per dag moeten geven. Nu was ik de bijsluiter aan het lezen op internet en door hier en daar een beetje door te klikken, zag ik dat de meeste mensen maar 0,1 ml/dag geven. Mijn dierenarts is konijnkundig en ik vertrouw haar wel, maar hierdoor begon ik toch even te twijfelen. Zijn er mensen die ervaring hebben met meloxidyl en weet iemand of 1ml/dag kan kloppen? (Hij krijgt het ivm met een blaasprobleem, weegt 1,5 kg en het is meloxidyl 1,5 mg/ml, geen idee hoe dat precies werkt)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twijfelt, gewoon even de dierenarts bellen. Dan krijg je waarschijnlijk gewoon een uitleg waarom je die dosering moet geven, of ze komen erachter dat ze een vergissing hebben gemaakt ;)

Ja dat had ik al gedaan omdat het op de bijsluiter anders stond, maar de bijsluiter geldt voor honden. Konijnen zouden 10x meer moeten hebben was toen de uitleg.

 

Het moet ook maar 1x per dag, alles in 1 keer en de spuit die er bij mij bij zit is per ml ipv per kilo. 

Het zijn vooral de ervaringen zoals die van Sonja1990 en JoBoris76 die mij doen twijfelen. Langs de andere kant zei de dierenarts wel (toen ik het meekreeg) dat de voorgeschreven dosis anders zou zijn dan op de bijsluiter, dat dat normaal was en dat het niet schadelijk is (ze schrijft het ook vaak voor aan dieren die het de rest van hun leven moeten nemen). Dus ik als ik er nog eens over nadenk, veronderstel ik dat ze wel weet waar ze het over heeft en dat ik gewoon weer te veel heb zitten opzoeken in mijn overbezorgdheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .