Ga naar inhoud

Vlooien?


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Heb je nog andere huisdieren of heb je bezoek gehad van iemand die dat wel heeft of een huisdier mee had ?

Het kan wel eens gebeuren hoor dat er een vlo zit.....

Er tegen doen ? Weinig...Middelen tegen vlooien bij katten, schijnen schadelijk te zijn voor konijnen...

In de gaten houden dat je huis niet vol zit :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen....

Misschien even je konijnen goed uitpluizen om te kijken of het om 1 verdwaald exemplaar gaat of dat je huis inmiddels ingenomen is door door een compleet vlooienvolk ?

Ga maar uit van het eerste...een verdwaalde vlo en dan hoef je je niet echt zorgen te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken altijd Stronghold voor onze konijnen en laatst hebben we Advantage gekregen. Wel even aan de dierenarts vragen natuurlijk want konijnen kregen andere dosering (meestal van kittens of puppy's).

Stronghold is trouwens zoiezo alleen verkrijgbaar bij de dierenarts en werkt hier super (hebben we tegen mijten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, een soort van.

Ik had 4 pipetten meegekregen van 0,4 ml. 0,2 was genoeg voor een konijn, dus had ik een pipet mee gekregen, waarmee ik dat eruit kon halen, nou, dat is dus een beetjhe mislukt, dus er zijn twee flesjes doorheen gegaan.. helaas is het dan nu dubbel zo duur :'(

Maargoed.

Na hoelang gaan die vlooien dood? En weten jullie hoeveel maanden je het moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo lees in de bijsluiter werkt het 3 tot 4 weken. Er staat dat vlooien tot 6 weken weer voor herbesmetting kunnen zorgen en dat meerdere behandelingen nodig kunnen zijn.

Heb je niet met da afgesproken hoe vaak en geen bijsluiter gekregen?

Kun je natuurlijk altijd even over bellen.

Fijn dat het toch gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .