Ga naar inhoud

Science Selective


Roosu

Aanbevolen berichten

Heb je van Beaphar ook de kamille variant gezien? Die met tijm vinden ze hier namelijk niet lekker, terwijl iedereen hier een dansje doet voor het kamillehooi  :dance: Dus mocht meneer tijm vies vinden, dan kun je ook nog kamille proberen.

Hier krijgen ze hooi van de c1000. Gewoon simpel hooi waar we zelf gedroogde kruiden overheen doen. Dit eten ze alle acht.

oow die heb ik niet gezien ik heb al een zak besteld met daarbij nog losse kruiden ik kijk wel effen wat meneertje er van vind  :P

ik heb daarnet wel wat gedroogde kamille kruiden fijn gemaakt en door zijn hooi gedaan hij sprong er wel gelijk op af en begon er aan te knabbelen dus misschien als hij deze pluk op heeft binnen een paar uur dat ik het vaker ga doen

 

ik heb nu hooi van de albert heijn deze vind hij tot nu toe het lekkerst de pakken uit de dierenwinkel vind hij niks die van de bas vond hij ook wel lekker maar toen ik een 2e zak kocht was het echt rotzooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als SS te duur is kun je ook Super Trio van Hope Farms of gewone biks geven hoor.

Hier vinden ze het hooi van de boer het lekkers maar dat is voor jou dus niet handig.

Verder veel kruiden en groenvoer geven als hij dat verdragen kan.

Hij moet nu wel even goed fit zijn want een castratie en koppeling kosten ook veel energie.

Kreeg je niet van de dierenarts proefzakjes mee van SS ?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als SS te duur is kun je ook Super Trio van Hope Farms of gewone biks geven hoor.

Hier vinden ze het hooi van de boer het lekkers maar dat is voor jou dus niet handig.

Verder veel kruiden en groenvoer geven als hij dat verdragen kan.

Hij moet nu wel even goed fit zijn want een castratie en koppeling kosten ook veel energie.

Kreeg je niet van de dierenarts proefzakjes mee van SS ?

Knuffels Belleke

ik heb al een zak SS besteld uit het buitenland dat scheelt toch een hoop geld 

ik heb een zak kruidenhooi gekocht en dit vind hij echt super lekker! 

daarnaast krijgt hij ook groenvoer en af en toe gedroogde bloemen en kruiden of wat gedroogd fruit

Fluffy wordt vrijdag gecastreerd ik heb alvast wat extra groenten enzo in huis gehaald ik hoop dat alles goed gaat..

nee ik heb nooit een proefzakje meegekregen volgensmij doen ze hier niet aan...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een zak van SS gekocht maar Fluffy moet er niks van hebben ik probeer langzaam over te stappen van voer dus ik meng SS met zijn oude voer maar hij eet telkens alleen maar zijn oude voer er tussen uit en als ik alleen maar zijn nieuwe voer geef dan eet hij het gewoon niet weet iemand hier misschien een oplossing voor?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even blijven proberen. Zijn oude vloer is waarschijnlijk zoeter en sommige konijnen doen een moord voor zoetigheid.


Het heeft hier lang geduurd voordat HFST geaccepteerd werd. Op een gegeven moment heb ik de zak voor een maand of twee in de kast gezet en ben daarna weer gaan mengen. Inmiddels wordt het wel gegeten. Konijnen wisselen nog wel eens van gedachte!


Ik zou de SS nog even laten staan. Hij moet denk ik aan de smaak wennen. Wat ik niet zou doen is enkel SS gaan geven als Fluffy het nog niet eet, met de gedachte 'als hij honger heeft, eet hij wel.' Jasper en Boris sterven liever dan dat ze iets eten dat ze niet lusten. Die nemen absoluut geen hap.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even blijven proberen. Zijn oude vloer is waarschijnlijk zoeter en sommige konijnen doen een moord voor zoetigheid.

Het heeft hier lang geduurd voordat HFST geaccepteerd werd. Op een gegeven moment heb ik de zak voor een maand of twee in de kast gezet en ben daarna weer gaan mengen. Inmiddels wordt het wel gegeten. Konijnen wisselen nog wel eens van gedachte!

Ik zou de SS nog even laten staan. Hij moet denk ik aan de smaak wennen. Wat ik niet zou doen is enkel SS gaan geven als Fluffy het nog niet eet, met de gedachte 'als hij honger heeft, eet hij wel.' Jasper en Boris sterven liever dan dat ze iets eten dat ze niet lusten. Die nemen absoluut geen hap.

dankjewel voor de tip ik ga dat dan maar proberen  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt volgens mij ook het oude voer weglaten. Bij ss hoef je niet, zoals bij de andere merken,rustig over te schakelen maar kun je ze gelijk op zetten.

ja maar hij had er de helen nacht niks van gegeten maar hij at wel weel heel veel hooi dus dat is dan wel weer een voordeel misschien dat ik heb toch teveel verwend heb met brokjes maar voor mijn gevoel gaf ik hem niet zoveel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

niks mis met veel hooi eten denk ik dan.Biedt onbeperkt hooi aan en ss brokjes, hij gaat ze van zelf eten denk ik. En als hij al gecastreerd is, kijken voor een maatje voor hem die gaat dan zeker ook eten, dan eet hij wel mee.


 


Dordrecht heeft een nijntjes opvang, die kan je wel helpen bij eht koppelen denk ik. http://www.konijnenopvanghannie.nl/


Link naar reactie
Delen op andere sites

hier luste marley ook geen ss sinds ik kick af en toe wat ssjes geef eet marley automatisch mee alsof ze denkt dat ze anders niks krijgt ;)

wij gaan binnenkort met Fluffy naar de opvang om te kijken voor een maatje misschien dat hij het dan ook gaat eten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

niks mis met veel hooi eten denk ik dan.Biedt onbeperkt hooi aan en ss brokjes, hij gaat ze van zelf eten denk ik. En als hij al gecastreerd is, kijken voor een maatje voor hem die gaat dan zeker ook eten, dan eet hij wel mee.

 

Dordrecht heeft een nijntjes opvang, die kan je wel helpen bij eht koppelen denk ik. http://www.konijnenopvanghanni

met die opvang heb ik een afspraak over ongeveer 2 weken en dan krijgt Fluffy een maatje misschien dat hij dan inderdaad ook de brokjes gaat eten  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fijne opvang lijkt me dit. Heb de site doorgelezen veel informatie echt heel goed.

Je zou kunnen proberen SS brokjes eerst als traktatie te geven gewoon uit je hand.

Anders misschien toch andere goede brokjes gaan geven.

Knuffels Belleke

ja inderdaad een helen leuke opvang ik heb daar al een afspraak gemaakt 

misschien dat ik het inderdaad maar als traktatie ga geven misschien dat hij het dan wel lust

op dit moment heb ik maar weer effen zijn oude voer aan hem gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

een nederlandse hangoor zit meestal tussen de anderhalf en twee kilo, maar het kan een beetje hoger zijn. Heel vaak zie je dat voedsters aan de grotere kant zijn, dit omdat ze zo gefokt zijn, hoe groter de voedster hoe makkelijker de bevalling.. rammetjes worden meestal kleiner gefokt, met alle problemen die daar bij komen.

Sorry :P Hier moest ik even om lachen.. Meiyo is het kleine magere opdondertje van net 1,65 kilo en Makoto een reus van een NHD die al behoorlijk ruim over de 2 kilo heen zit ;) 

 

Als voor de vragen van TS:

 

Je kunt wachten tot het ergens in de aanbieding komt. Intratuin had laatst 2 zakken voor de prijs van 1 (4 gekocht) en later 3 zakken van 5 kilo voor 30 euro... Daarnaast zijn er opvangen die de zakken goedkoper aanbieden dan de dierenwinkel (bijna 15 euro verschil met pets place) en als je een creditcard hebt is er een site in Engeland die SS aanbied voor, als ik het goed omgerekend had inclusief verzenden, zo'n 25 euro per 10 kilo en het wordt het ook hier op de site ook goedkoper aangeboden dan de dierenwinkel.

 

Voor beide opdondertjes hier krijgen ze 's ochtends bij het "opstaan" en 's avonds "voor het slapen gaan" de bodem van een langwerpige betonnen voerbak vol, dat is op een dag een volle voerschep (van mij dan, ik heb een metalen maatschep) en komt neer op zo'n 60 gram per dag totaal. (35 voor Makoto en 25 voor Meiyo, al zullen ze nu en dan iets meer of minder eten dan de bedoeling is, maar dat is het risico van 2 nijntjes). Ik heb een langwerpige bak, omdat Makoto zijn gewicht in de strijd heeft leren gooien en kleine bakjes "hogt". Met de brede bak kan Meiyo gewoon naast hem zitten zonder problemen. Daarnaast meng ik mijn voer zelf met het een en ander. Het wordt erg goed gegeten, al eet Makoto wat meer dan Meiyo. Maar dan weer, Meiyo is ook flink kleiner (bijna een halve kilo tegenwoordig) en kan met de oogjes half dicht genietend op haar toiletje zitten knabbelen van het rozenhooi ^^ 

 

Gisteren kwam ik een boer tegen die kuilgras aan het lossen was bij een privéstalling en dat rook zo vreselijk lekker dat ik daar een opmerking over maakte. Heb een tas met kuilgras meegekregen (wat vochtiger gras met een hele typische geur) en dat is nu al op... Wel heel erg mee oppassen dat je paardenkuil hebt en geen koeienkuil... Verder zijn we aan het testen geweest met hooi met smaakjes, en krijgen ze de bergweidehooi van de Pets Place als 'standaardhooi'. Tot mijn verbazing eten ze het kruidenhooi graag (logisch), maar laten ze de bergweidehooi niet links liggen. Natuurlijk eten ze niet alles op, maar wat ze niet eten gebruik ik voor een paar dagen als nestmateriaal (en dan eten ze toch weer wat ervan) en dan mik ik het 'gewoon' weg. Iets anders kan je er niet mee... Je kan ze tot op een zekere hoogte dwingen dingen te eten door ze gewoon niets anders te geven, maar dan krijgen ze toch niet binnen wat ze moeten krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een manier om ze afgedankt hooi/hooirestjes en gruis te laten eten, door 'koekjes' te bakken. Dat werkt hier erg goed, alle acht vinden ze het heerlijk. Ook ideaal om het gruis van je biks te gebruiken (Beaphar Care+ is hier niet geschikt voor) 


 


Hoofdingrediënten:


Biksgruis (hele biksjes zijn ook mogelijk, maar die kunnen ze ook zo eten, het gruis niet)


Hooirestjes (eventueel ook strorestjes) 


Heet water (lost eventuele hele biksjes beter op dan koud water)


 


Dan kun je er nog allerlei extra's in doen (niet allemaal tegelijk) bijvoorbeeld: 


Ongezoete appelmoes


Gekookte en geprakte wortel (peen  ;) )


Gekookte en geprakte appel


rozijnen


 


Dan in de oven. Temperatuur en tijd kan ik je niet geven, ik doe altijd maar iets.


Echt een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .