Ga naar inhoud

Slaperig konijn


hazehartje

Aanbevolen berichten

Mijn gecastreerde ram is ontzettend slaperig. Hij ligt de hele dag te snurken onder te tafel en als hij daar niet is, ligt hij wel voor pampus in zijn kooi(hij kan de hele dag in en uit zijn kooi wandelen en heeft in zijn kooi en in de kamer een plek om te eten en te drinken). Hij heeft ook genoeg water en is verder niet ziek ofzo. S'avonds als we op de bank zitten komt hij uitbundig vragen om iets lekkers, maar daarna ligt hij meteen weer te slapen. Soms wisselt hij van kooi naar onder de tafel en andersom. Ik dacht net, zou hij zich misschien vervelen? Ik heb zo'n voedselballetje voor hem, zal ik die eens gebruiken? Hij heeft wel speeltjes in de kooi alleen daar doet hij dus echt helemaal niks mee.


 


groetjes hazehartje


Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ram was ook zo'n lambal. ongelooflijk. af en toe echt even z'n oren optillen om te zien of hij nog leefde. Elke keer een bunny flop en dan maar maffen. of lounchen. of chillen. of gapen, uitrekken, 2 stapjes doen en weer maffen/chillen/lounchen. Sinds Josephientje er is liggen ze samen te maffen en te lounchen. OF hij graaft, of eet, of sloopt kranten en hopt achter Jo-tje aan.


 


Ik denk dat hij een maatje mist, als je hem net gecastreerd hebt, is het nog even volhouden en dan kan hij gaan daten. Daar wordt hij vast wel wakker voor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Bloemmie wel gelijk heeft, ik denk dat hij een maatje nodig heeft om ook een beetje actief te blijven. Tegelijkertijd, onze Kees was actief tot aan zijn castratie, toen werd het minder maar vanaf het moment dat hij een maatje kreeg werd het eerlijk gezegd niet echt meer ;-) Toch heeft hij wel actieve momenten. Sommige nijntjes zijn gewoon een beetje lui. Zolang ze gezond zijn is dit niet erg.


 


Maar, als je ook maar de minste twijfel hebt over zijn gezondheid, adviseer ik echt om even langs een dierenarts te gaan. Heel duur is het niet en het geeft je gemoedsrust als er niks aan de hand is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven al gezegt word sommige konijnen zijn lui.


Als aanvulling heb ik toch:


 


Weet je zeker dat ie gezond is overal naar gekeken? zoals ''daaronder'' en in de oortjes?


Misschien heeft ie hele lange nagels en kan niet goed lopen...


 


Kan je konijn wel gewoon lopen op de grond een van mijn konijnen is namelijk bang dat ie uitglijd en blijft in de buurt van het kleedje waar die op zit als ik hem en zijn zusje wel is naar binnen neem.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er vanuit gaande dat hij gezond is, denk ik dat hij gewoon enorm lui is. Zeker als hij alleen zit heeft hij niet zoveel te doen en zal hij blijven liggen en wachten op eten. Een maatje kan helpen, maar ze kunnen ook samen lamlendig in een hoekje snurken.


Als je een maatje neemt, zoek dan een actief konijntje uit. Het lijkt erop dat je de meeste kans hebt bij een konijn met rechte oortjes. Hangoren zijn vaak veel duffer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .