Ga naar inhoud

gedroogde kruiden


bunbun beauty

Aanbevolen berichten

Ik wilde wat gedroogde kruiden bestellen op de bbwebshop om 2 mixen te maken, maar het lijkt me dat ze hier ook aan moeten wennen. (Ze hebben wel eens wat kruiden gehad maar niet op dagelijkse basis) Is het handig om dat dan soort voor soort op te bouwen of kan ik ook gewoon in een keer de mix opbouwen? Ze hebben hier nog nooit ergens diarree/plakpoep van gehad en van de kruiden (vers en gedroogd) die ze wel gehad hebben kregen ze niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je gedroogde kruiden gewoon direct kon geven zonder te hoeven opbouwen.


Groenten en verse kruiden bevatten veel vocht en ik denk dat het hierdoor ook opgebouwd dient te worden.


Ik heb ook een kruidenmix gebruiken en gemengd met mijn hooi en ze hebben hier nooit last van gehad..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier stampen ze met enige regelmaat een flinke bak met gedroogde kruiden weg, nooit op hoeven te bouwen, en de samenstelling verandert geregeld om het 'interessant' te houden. Ook hebben ze vrije toegang tot een zak maisblad ;) Ook geen last van... Al denk ik dat het een kwestie van proberen is...Ā 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geven jullie ook wel eens verse kruiden? Bij mijn bestelling hier zat (heel lief) een zakje gedroogde camille, maar normaal geef ik altijd verse kruiden...een pot basilicum en peterselie per week
verdeeld over mijzelf en de twee nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, munt kan ik inderdaad ook toevoegen aan het rijtje...Bram werkt alles naar binnen, Miss Twiggy is wat moeilijk met haar eten...witlof, daar trekt ze haar

neusje voor op, minuscule stukjes appel wilt ze nu wel eens eten, maar kruiden gaan er altijd wel in. Ik had alleen begrepen dat je peterselie niet te veel moet
geven, maar het hoe wat daaromtrent is me niet helemaal duidelijk...Anyways, ook de gedroogde kamille valt goed in de smaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik geef vooral zomers verse kruiden en blaadjes omdat ik die in mijn eigen tuin heb.

Droog met een droogmachine kruiden en blaadjes voor de winter en bestel ook wel gedroogde kruiden.

Dus beide kunnen. Ik heb nooit het idee gehad dat ze er diarree van krijgen ik gebruik kruiden zelf als ze diarree hebben.

Ik wisel wel af want kruiden hebben ook een medicinale werking.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .