Ga naar inhoud

koude oren


jaila

Aanbevolen berichten

ik was net weer bij mabe.. hij lag met zn hoofd opzij.. en zn lichaam ook in zn tijdelijke hokje, hij bleef zo liggen toen ik kwam.. ik pakte hem op.. maar toen voelde ik dat z'n oren koud zijn. Ik weet niet of dit bij de spoedvragen moet, maar ik moet gewoon weten of dit wel ok is. Ik heb hem buiten uitgelaten.. hij rende niet zo keihard rond als anders maar at wel een paar sprietjes gras.. daarna heb ik nog een tijd met hem binnen in mn kamer (redelijk koude kamer zonder verwarming) op schoot gezeten.. daar deed hij gewoon normaal. Misschien lijkt alles voor mij zo raar wat hij doet omdat ik me zorgen maak.. maar kunnen die koude oren wat betekenen?

bedankt alvast:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de oren kon je toch iets van temperatuur meten (of het plekje eronder)? ik was bang dat hij ondekoelt ging raken of zoiets. Hij zit niet op de tocht. Hij is wel toenstraks even naar buiten geweest, daar was natuurlijk wel wind, maar denk niet dat dat erg was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koude oren betekenen meestal niet iets negatiefs. Mijn konijnen hebben ook geregeld koude oren. Maar... heb me door mijn DA laten vertellen dat koude oren soms ook op wat onderkoeling kunnen duiden. Dat lijkt me in jouw geval waarschijnlijk niet zo maar ik zou het een klein beetje in de gaten houden! Maar dat doe je al :)

Misschien tocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha.. ja ik houd hem al wel goed in de gaten:p.. blij dat het iig in de eerste instantie niks negatiefs is:).. Ik kan me niet voorstellen dat het tocht is, want het tocht er nl niet:p.. als ik alles zo lees, denk ik dat het toch gewoon het weer is. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koude oren betekend dat je nijntje lekker de warmte in zijn lijfje binnen houd.

Het wil niet zeggen dat hij onderkoeld is of koorts heeft ofzo, dat is niet aan de oren af te meten.

Als een konijn koude oren heeft betekend dat dat hij geen (weinig) warmte afgeeft aan de omgeving, je kunt het een beetje vergelijken met het zweten van een mens. Koude oren staat gelijk aan niet zweten :)

Als je konijn actief bezig is of in een wat warmere omgeving zit of om wat voor reden dan ook het warm heeft, dan zullen de oren ook warm worden. Dan geeft je konijn dus wat lichaamswarmte af aan de omgeving, om zo dus wat te kunnen afkoelen. Dat kun je dus vergelijken met het zweten van een mens.

Maar over het algemeen willen koude of warme oren niets zeggen over de gezondheid van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was net weer bij mabe.. hij lag met zn hoofd opzij.. en zn lichaam ook in zn tijdelijke hokje, hij bleef zo liggen toen ik kwam.. ik pakte hem op.. maar toen voelde ik dat z'n oren koud zijn. Ik weet niet of dit bij de spoedvragen moet, maar ik moet gewoon weten of dit wel ok is. Ik heb hem buiten uitgelaten.. hij rende niet zo keihard rond als anders maar at wel een paar sprietjes gras.. daarna heb ik nog een tijd met hem binnen in mn kamer (redelijk koude kamer zonder verwarming) op schoot gezeten.. daar deed hij gewoon normaal. Misschien lijkt alles voor mij zo raar wat hij doet omdat ik me zorgen maak.. maar kunnen die koude oren wat betekenen?

bedankt alvast:baby:

mijn konijntje heeft ook vaak koude oren als ik haar binnen haal:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .