Ga naar inhoud

Dosering metacam?


Ikka

Aanbevolen berichten

Weet iemand wat de dosering metacam is voor konijnen?


Sinds vanavond loopt mijn dame ipv hupsen. Ze gaat ook niet meer liggen en eet (bijna) niet. Haar buik voelt zacht (bijna leeg zelfs), dus gas of verstopping verwacht ik niet echt. Ben bang dat ze geschrokken is van plotselinge herrie in huis en zich daarmee misschien wel pijn heeft gedaan.


Ik heb nu nog metacam in huis, maar dat is nog van mijn andere konijn. Hij is zwaarder en wil liever niet gokken wat ze moet hebben.


Ik heb haar nu carprofen gegeven, maar dat is bijna op. Dus mocht het nodig zijn dan wil ik de metacam gaan geven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bij Maddy aan, niet zomaar iets gaan geven als je niet weet wat je konijn heeft en helemaal niet als je de dosering niet weet. Je kan pas iets behandelen als je ook weet waarvoor je behandelt eigenlijk. 


Als je konijn niet eet en zeker als je daarbij denkt dat er wat is/ het niet vertrouwd even bellen met je dierenarts en niet wachten tot morgen. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde vanmorgen de DA bellen, maar het gaat al veel beter met haar. Ze at bijna heel haar bakje leeg en is in en uit het hok gesprongen. Ze zit zich nu ook rustig te wassen.


Mocht ze toch ineens weer minder worden bel ik wel gelijk de DA, maar nu is ze weer de oude. Vind het wel heel apart dat ze zo snel weer opgeknapt is, maar ben er natuurlijk heel erg blij mee. Kan een konijn ook zo reageren op stress? Dat is nu namelijk het enige dat ik kan bedenken als oorzaak


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te horen dat het al beter gaat. In je openingspost zeg je dat de buik zacht aan voelt en je dus niet aan gas of verstopping denkt. Zet die gedachte maar heel snel uit je hoofd ;) mijn dame krijgt bij een verstopping een hele zachte buik doordat er bijna niks meer in de darmpjes zit en de darmpjes niet goed werken. Ben er nu al een paar keer in getrapt. Je weet het gewoon nooit met de huplsels bij twijfel altijd naar een dierenarts. En dan bedoel ik twijfel of er wel of niet iets is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft eerder gas en een verstopping gehad en had toen een harde bolle buik. Wist niet dat het ook een zacht buikje kon zijn, weer wat geleerd voor de volgende keer :)


Intussen is ze nu echt helemaal de oude en volgens mij zelfs de schade aan het inhalen. Ze is de ren aan het verbouwen, zie van alles voorbij komen :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .