Ga naar inhoud

Konijn eet geen wortel wel onkruid?!


Yarnootje

Aanbevolen berichten

hallo,


Mijn konijn eet geen wortel als ik het hem geef of het even laat liggen in de ren.


Wat hij wel eet is het onkruid tussen de tegels in, maar is dat goed voor hem?


Wat kan ik proberen zodat hij wel straks wortel eet en straks ook andere groente en fruit gaat eten??


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

'onkruid' is gewoon een ander woord voor 'plantjes die groeien waar we het niet zelf bedoeld hebben' en het kan dus vanalles zijn. Paardenbloem groeit bij ons tussen de tegels en kan geen kwaad, maar er groeien ook plantjes met blauwe bloemetjes (weet de naam even niet) en die zijn giftig. Niet zomaar gewoon alles laten eten dus, voordat je weet wat het is.


 


Wortel is heel zoet en het is geen ramp als ze dat niet lusten. Ze kunnen makkelijk zonder. Heb je al eens andere groenten geprobeerd, zoals komkommer of witlof? Of kruiden, zoals peterselie of tijm? Altijd eerst maar een klein beetje geven en even kijken of ze de dag erna gewone keutels hebben. Sommige konijnen krijgen te natte poep van bepaalde groenten, dus goed opletten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn! Nu morgen even goed kijken of de keutels normaal zijn... dus niet te nat/plakkerig enzo. Het kan ook zijn dat je konijn wat minder water gaat drinken omdat er in komkommer al veel water zit. Niet van schrikken dus!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .