Ga naar inhoud

Konijn bang om geaaid te worden


Robin Van Heur

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Ik heb sinds 4 dagen een nieuw konijntje van ongeveer 6 weken (ja heel jong dus).


Ik geef hem te eten dus pak elke keer met mn hand het mini bakje op en dan gaat hij meteen aan mijn hand ruiken :)


Maar als ik hem is een keer wil aaien dan trekt die zich terug of loopt hij weg (dit betekent dat die het niet fijn vind of dat hij bang is)


Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer bang is als ik hem aai?


 


Groetjes Robin


 


(konijn heet : Snowy


 Konijne is een Ram)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld. Alles is nieuw voor je konijn en hij had eigenlijk nog bij zijn moeder moeten zijn. Je zal dus geduld moeten hebben. Heel rustig van voren benaderen zodat hij je hand goed kan zien. Er aan laten snuffelen. Wat lekkers vasthouden zodat hij misschien uit je hand eet. Als dat allemaal goed gaat, laat hij zich misschien na een tijdje wel aaien. Misschien ook niet, want niet alle konijnen houden van aaien. Til je konijn ook niet op tenzij het echt nodig is (voor controle ofzo bijvoorbeeld).


 


Succes :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld is heel belangrijk, neem de tijd. Wat voor ons goed gewerkt heeft is op de grond gaan liggen bij de konijnen, en ze de tijd geven om naar ons te komen. En af en toe wat brokjes bij ons neer leggen zodat ze heel dicht bij ons komen eten ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 7 konijnen gehad en nu 4, en de een is dol op knuffelen en de ander helemaal niet. Het is even afwachten hoe jouw konijn zal worden. Je kunt het wel wat beinvloeden door veel bij ze te gaan zitten en tegen ze te praten. Zo raken ze gewend aan je stem en geur. Ook de konijnen die niet van aaien houden, weten wel wie ik ben. Als we bij de dierenarts zijn, stelt mijn geur en aanwezigheid ze gerust, ik kan ze dan wat kalmeren. Idd op de grond gaan liggen, niet aanstaren, niet opdringen en je beschikbaar stellen om besnuffeld te worden, helpt allemaal om hechter te worden met je konijn. Ik denk dat ie nog erg jong is, over een paar weken ga je zijn echte karakter pas zien. Heette je vorige konijn trouwens ook Snowy? Ik zou hem een andere naam geven als je vorige konijn, persoonlijk, want hij kan Snowy niet vervangen he. Hij is een ander konijn met een ander karakter. Ik vind dus dat ie een eigen naam verdient. Nog even geduld hebben met die baby, dan komt het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cassie is de laatste week een beetje schuw dus ik voer ze nu op de grond en dan brokje voor brokje. Vanmorgen zat ze zelfs bij me op schoot (tot het brokje op was). Ik hoop dat ze het nu allemaal minder eng gaat vinden. In haar hok wil ze wel graag geaaid worden, rare meid. :P

Ik zou dus uit de hand voeren en kijken hoe ver je daarmee komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, dat kan kloppen, Witje en Snowy zijn wel namen voor een wit konijn, vandaar dat ik het dacht. Ik heb het idee dat ts zijn overleden konijn heel erg mist. Dat was een konijn wat graag knuffelde en ik denk dat hij hoopt dat Witje net zo zal zijn. Dat is alleen niet zeker, elk konijn heeft een eigen karakter. Al vind ik de meeste leuk, ook de nurkse, zou het kunnen dat ts erg teleurgesteld raakt als ie denkt dat Witje zich net zoals Snowy gaat gedragen en het is niet zo. Vandaar dat ik over die naam begon. Dat klopte niet maar ik denk dat er hooggespannen verwachtingen zijn en ik hoop dat Witje daaraan kan voldoen. Witje heeft vast ook zijn hele leuke dingen maar wat die zullen zijn, is nu lastig te zeggen. Daar is het nog te jong voor. Ik ben wel benieuwd hoe Witje zich ontwikkelt trouwens, misschien kun je dat hier nog vertellen als je wilt. Konijnen vinden speelgoed als wc rolletjes en rammelaars leuk trouwen. Probeer er ook een klein beetje van te genieten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mij heel erg hielp, was om elke avond op de zelfde tijd te voeren en dan groente meenemen en dat dan uit je hand laten eten (groente wel opbouwen). Zodat hij aan je kan wennen en weet dat je niks verkeerd doet. Dan na een paar dagen pas heel voorzichtig proberen te aaien. Maar houdje vooral aan het tempo van je konijn, want anders werkt het sowieso niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .