Ga naar inhoud

konijn zo dol op klimmen


Amélie

Aanbevolen berichten

Max klimt nogal graag. Ik heb hem al een paar keer op het dak van zijn buitenhok aangetroffen, hij bleek zich achter het hok te wringen en dan via het muurtje van de schutting erop te springen. Het hok is best hoog want er zit nog een ren onder dus ik heb hem er maar weer af gehaald. Nu vraag ik me af of konijnen zelf kunnen inschatten wanneer ze ergens veilig vanaf kunnen springen en wanneer het te hoog is? Want laatst stond er een ingeklapte ladder tegen de muur, hij nam een aanloopje en sprong zo een aantal tredes omhoog om vervolgens in 1 grote sprong weer eraf te springen. Het ging hem wel goed af maar zag er nogal roekeloos uit.


 


We willen graag een leuk klimtoestel voor hem maken met verschillende plateau's maar als hij zonder nadenken overal vanaf springt dan maken we het maar niet te hoog. Daarnaast wil ik op korte termijn binnen voor hem een afzetting maken met van die kinderhekjes en die zijn 75cm hoog. Dat heb hier ik in het fototopic bij iemand gezien en vond ik zo'n leuke oplossing. Maar ik vraag me af of dit voor Max wel hoog genoeg is om hem tegen te houden?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het zo leuk vind om overal op te zitten zou ik een ren van minimaal een meter hoog doen en allerlei leuke opstapjes erin te doen (boomstam, kartonnen doos, kruk, verzin het maar)

Maar dan wel zorgen dat alles van de kant af staat zodat hij niet via 1 van de opstapjes over de ren heen kan springen.

of de ren volledig afdekken zodat hij er niet uit kan springen (denk aan een volière ofzo)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat is echt een kwestie van uitproberen. Ik heb nu tijdelijk een konijntje in zo'n panelenren van 60cm zitten. Ook hij springt op zn hok, maar hij gaat nooit dat hekje over. En zeker binnen is het wel het proberen waard of zo'n lage ren werkt. Zeker als hij voldoende te doen heeft in die ren.

Wat betreft je vraag of het gevaarlijk is om van een hoogte te springen, daf vraag ik me ook af. Een van mn nijnen springt zonder nadenken uit de bovenste verdieping van een verhoogd dubbel hok. Nu voorkom ik dat, want het zag er altijd uit alsof ze elk moment een voorpoot kon breken. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zal hem toch maar in de gaten blijven houden dan en zorgen dat hij niet te hoog komt.


En over de binnenren, die kachelhekjes zijn niet erg goedkoop dus ik zou het zonde vinden als ik die aanschaf en het vervolgens toch te laag blijkt. Zo'n panelenren is dan wel weer wat goedkoper en niet zo'n ramp als het wat te laag blijkt, is ook nog steeds een optie. Maar dat lijkt me wat minder stabiel ivm mijn jongste kindje die binnenkort gaat kruipen en dat misschien omver trekt of duwt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De omheining van onze ren is 1.20 hoog. Volgens mij is het ook wel belangrijk dat een konijn op de een of andere manier kan zien waar hij overheen gaat springen. Zo kunnen ze hier bovenop hokken springen, daar landen ze veilig, maar over een hekje heen vinden ze volgens mij niet heel safe omdat ze niet weten waar ze terecht komen. Ik weet het niet hoor, dat is mijn theorie.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .